google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De Sustainable Fashion Gift Card: Een Ecosysteem En Time Will Tell by OW Our World

Geschreven op 11-9-2019 - Erik van Erne. Geplaatst in Duurzaam Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Fashion pioniers innoveren met een duurzame drive. Zij durven te staan voor een betere mode-industrie en delen dat met de wereld.

Bij hen kan je de Sustainable Fashion Gift Card te gelde maken.

De Sustainable Fashion Gift Card is een ecosysteem met maar liefst 28 fashion pioniers – en we groeien! We willen de giftcard lanceren wanneer we met 70 winkels, webshops, merken of experiences zijn. Wanneer je de Sustainable Fashion Gift Card cadeau krijgt, weet je zeker dat je iets moois zult vinden wat goed zit.

Met de opkomst van fast fashion is de waarde van kleding afgenomen, terwijl kleding een waardevol product is. Elk kledingstuk heeft zijn eigen verhaal, ‘Time will tell…’ herinnert ons hieraan.

Kleding als wegwerpproduct, waarom? Eén van de redenen is dat kleding spotgoedkoop geworden is, maar ook omdat er zoveel van is. Een t-shirt van een tientje gooien we gemakkelijk weg – wat maakt het uit! Wat uit de mode is, vervangen we moeiteloos met iets nieuws. Alleen al in Nederland worden er per jaar 1,2 miljoen kledingstukken vernietigd. Dit zijn kledingstukken die nieuw zijn, omdat ze nooit verkocht zijn, of kledingstukken die we zelf in de kliko hebben gegooid.

Kleding als wegwerpproduct, terwijl er waardevolle grondstoffen in zijn verwerkt die steeds schaarser worden in de wereld – zoals schoon water. Arbeidsuren van miljoenen mensen schuilen achter onze overvolle kledingkasten, want nog altijd wordt kleding met de handgemaakt. Kortom: er zijn weinig goede redenen om met kleding om te gaan alsof het een wegwerpproduct is.

‘Time will tell…’ geeft kleding haar waarde terug. ‘Time will tell…’ is een project geïnitieerd door OW met als doel kleding die niet meer wordt gedragen opnieuw waarde te geven door deze te verwerken in nieuwe collecties. We werken hiervoor samen met jonge talentvolle mode-ontwerpers die onlangs zijn afgestudeerd aan één van de Nederlandse kunstacademies.

Tegelijkertijd is het project een experiment, waarbij we onderzoeken in hoeverre de verhalen achter de kledingstukken de ontwerpers beïnvloeden bij het creëren van nieuwe items. En of consumenten een kledingstuk eerder zullen kopen of meer gaan waarderen, omdat ze het verhaal erachter kennen. Of blijft een kledingstuk ook dan een product waarbij het enkel draait om de esthetiek en/of een comfortabele fit?

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (720)
  • Agenda (3.457)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (944)
  • Communicatie (382)
  • Cradle to Cradle – Circulair (549)
  • Design (245)
  • Dieren (182)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.490)
  • Educatie (352)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.802)
  • Europa (29)
  • Evenementen (211)
  • Geluid (27)
  • Gezondheid (324)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (43)
  • Greenwashing (123)
  • Hergebruik-Kringloop (339)
  • Iets anders (448)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.751)
  • Licht (403)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (176)
  • Milieu (761)
  • MVO (114)
  • Natuur (823)
  • Nederland (46)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (158)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (247)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (52)
  • Vervoer en OV (1.836)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (317)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Snellaadpalen Voor Elektrische Auto’s Bij Jumbo Supermarkten En La Place Restaurants by PowerGo
  • Dutch Cups Leverancier Van Herbruikbare Glazen Krijgt 205 Zonnepanelen Op Het Dak
  • Lelystad Stimuleert Gebruik Herbruikbare Bekers Met Statiegeld Op Evenementen by GreenCups
  • Den Bosch Wil Herbruikbare Bekers Bij Evenementen: Jazz in Duketown, Vuelta, Carnaval
  • LeidseKoplopers Willen Herbruikbare Bekers Op Kantoren In Leiden
  • KVK-KIDV Business Challenge Innovatief Verpakken: Zes Nieuwe Verpakkingsuitdagingen
  • Recordopbrengst Duurzame Energie: Bijna 54 Procent Stroom Uit Duurzame Bronnen by Energieopwek
  • Three Little Birds: Every Little Thing Is Gonne Be All Right by Bob Marley & The Wailers
  • Greenwashing: Reclame Code Commissie Noemt CO2-Vrij Vliegen Bij KLM Misleidend
  • Eerste Waterstoftankstation In Horst Aan de Maas in Limburg Geopend
  • De VEMW Energiedag 2022 by Koninklijke VEMW
  • Groene Waterstoffabriek Sinnewetterstof Oosterwolde: Zonne-Energie by Alliander En GroenLeven
  • Drents Tiny House Op Waterstof Uit Zuid- en Oost-Drenthe Gepresenteerd In Den Haag
  • Atlas Werkconferentie Online Op 21 april 2022 by Atlas Leefomgeving: Van Praten Naar Doen
  • De Week Van De Groene Tuin: Hittestress En Wateroverlast Aanpakken – Zeven Tips
  • Europese Commissie Presenteert Plannen Tegen Wegwerpeconomie: Alleen Nog Duurzame Producten
  • Geen Wegwerpbekers En Borden Bij Ronde Van Vlaanderen: Herbruikbare Bekers En Borden Verplicht
  • Zoetwaterriffen In Utrechtse Singel Voor Bevorderen Biodiversiteit
  • Subsidie Groene Daken In Zeeland Voor Particulieren En Verenigingen van Eigenaren (VvE’s)
  • Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club (KNAC) Rapport Op Weg Met Waterstof Gepresenteerd
  • Links

    Milieunet op..