Wereld Kanker Dag: Fight Cancer Meer dan 100.000 Keer Bekeken
Geschreven op 3-2-2011 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Gezondheid5 februari 2011: Op Wereld Kanker Dag, ieder jaar op 4 februari, maakte Fight cancer bekend dat de one-Minute Movie in drie dagen tijd maar liefst 70.000 keer is bekeken! Thanx iedereen voor kijken en doorsturen!
Inmiddels is het alweer bijna Wereldgezondheidsdag (7 april 2011) en is de film al meer dan 100.000 keer bekeken. Zie ook: World Health Day 2011: Combat Drug Resistence – Antimicrobial Resistance
Fight cancer ging een weddenschap met SBS 6 aan. Als de film op Wereld Kanker Dag 100.000 views zou hebben, zond SBS 6 de film uit als commercial. Gisteravond liet SBS6 aan Fight cancer weten dat ze, dankzij de vele positieve tweets en reacties online, de film zeker zou uitzenden. Dave Kroon van SBS: ‘SBS 6 ondersteunt van harte het werk van Fight Cancer.’ De film was te bekijken in het reclameblok tijdens de late editie van Shownieuws, waarin ook aandacht aan Fight Cancer en de actie werd besteed.
De film beleefde op 4 februari haar bioscooppremière In het Ketelhuis in Amsterdam in het bijzijn van ambassadeurs Gigi Ravelli en Dennis van de Geest. Dennis over de weddenschap met SBS 6: “het is ongelofelijk dat de film in 3 dagen zo vaak bekeken is. We zitten nu op ruim 75.000 views dus die 100.000 halen we ook nog wel. De film is zo mooi gemaakt dat ik iedereen oproep die de film nog niet gezien heeft, dit alsnog te doen. Update 7-2-2011 86.595 views.
3 februari 2011: Fight cancer is deze week bezig om 100.000 views voor een video bij elkaar te sprokkelen in ruil voor een week lang gratis zendtijd op SBS6 vanaf 4 februari. De tijd dringt, aangezien het filmpje volgens YouTube nog maar ruim 35.000 keer bekeken is. De actie heeft alles te maken met Wereld Kanker Dag op 4 februari. Door views te ‘doneren’ (en het filmpje te sharen) tonen mensen betrokkenheid en zorgen ze ervoor dat er aandacht op de cause wordt gevestigd. Omdat het ook nog om een weddenschap om gratis zendtijd met SBS6 gaat, is het een extra trigger om de actie tot een succes te maken. Bron: Molblog