Proctor & Gamble New Sustainability Vision: Ambition 2030
Geschreven op 16-9-2010 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda20 april 2018: Procter & Gamble (P&G) heeft nieuwe, verreikende duurzaamheidsdoelstellingen voor 2030 aangekondigd: Ambition 2030.
Ambition 2030 volgt op de snelle progressie op de eerder gestelde 2020 doelen. De duurzaamheidsambitie voor 2030 is gericht op het inspireren en realiseren van positieve impact op het milieu en de maatschappij en tegelijkertijd het creëeren van waarde voor consumenten en de organisatie.
De 2030 ambitie van P&G beslaat vier pijlers: de merken, leveringsketen, samenleving en medewerkers:
Merken: de 20 toonaangevende merken van P&G, waaronder Always, Ariel, Dawn, Fairy, Febreze, Head & Shoulders, Pantene, Pampers en Tide, zullen verantwoordelijke consumptie mogelijk maken en inspireren door middel van verpakking die 100% geschikt is voor recycling of hergebruik, het lanceren van duurzamere innovaties en het opbouwen van vertrouwen door middel van transparantie en het delen van onze veiligheidskennis.
Leveringsketen: de productiefaciliteiten van P&G zullen de uitstoot van broeikasgassen halveren en voldoende groene energie inkopen voor de volledige energievoorziening van al onze fabrieken. Daarnaast gaat het Bedrijf ten minste 5 miljard liter water inkopen van kringloopbronnen.
Samenleving: P&G gaat door met het opzetten van transformatieve samenwerkingsverbanden die mensen, de planeet en onze zakelijke activiteiten laten opbloeien, waaronder initiatieven die de stroom van plastic in de oceanen van de wereld indammen, de bossen beschermen en verrijken, recyclingoplossingen voor absorberende hygiëneproducten uitbreiden en het water in beschermde stroomgebieden rond de hele wereld beschermen.
Werknemers: P&G gaat met werknemers aan de slag zodat ze leren na te denken over duurzaamheid en duurzame werkwijzen tijdens hun dagelijks werk, waarvoor ze beloond zullen worden. We zullen vooruitgang belonen en erkenning inbouwen in de prestatiebeoordelingen.
P&G heeft inmiddels al een groot deel van van haar 2020 duurzaamheidsdoelstellingen behaald. Klimaat: Sinds 2010 is de (absolute) uitstoot van broeikasgas teruggebracht met 16%. Water: In de fabrieken is het watergebruik sinds 2010 gereduceerd met 27%. Afval: Op meer dan 80% van haar productielocaties heeft P&G zero waste-to-landfill-productie gerealiseerd.
Zie ook: Gratis Energie Kwartetspel bij Tikkie Terug ! – Procter & Gamble wint IUCN Leaders for Nature Forum Award – Proctor & Gamble bespaart energie bij productie Pringles ! – Een doorbrrraak in wassen: koud wassen op 15 graden voor mannen? – Tikkie Terug campagne wint MVO Effie Award 2009 – Tikkie Terug campagne succesvol ! – Tikkie Terug – draai naar 30 nu ook in België ! –Proctor & Gamble bespaart energie bij productie Pringles !
28-09-2010: Procter & Gamble accelerates its commitment to sustainability by unveiling a long-term environmental sustainability vision. As part of P&G’s strategy to grow responsibly, the Company will work towards a long-term environmental sustainability vision that includes: Powering its plants with 100% renewable energy. Using 100% renewable or recycled materials for all products and packaging. Having zero consumer and manufacturing waste go to landfills. Designing products that delight consumers while maximizing the conservation of resources.
The new vision provides P&G with a long-term framework to guide all sustainability decisions and goal-setting within the organization. “Accelerating P&G’s commitment to environmental sustainability is a critical component of the Company’s ongoing Purpose inspired growth strategy to improve more consumers’ lives in more parts of the world more completely,” said Bob McDonald, P&G Chairman of the Board, President and Chief Executive Officer. “We’re announcing this vision and these goals because we believe in the power of P&G’s Purpose – and our responsibility as a Company to be a force for good in the world.”
To enable the Company to track progress against its long-term sustainability vision, P&G will implement a series of 10-year sustainability goals. As this vision will take decades to achieve, these near-term goals will be used to focus Company efforts, incrementally improve the organization’s environmental performance, and hold P&G accountable against its stated, long-term sustainability vision. The first set of 10-year sustainability goals will be delivered by 2020. These sustainability goals are in addition to the Company’s existing 2012 goals. As with its current practice, P&G will report progress against these goals on an annual basis. P&G’s 2020 sustainability goals include:
“P&G’s commitment to sustainability can have a major influence on transforming the marketplace and we are pleased to have worked with them on their new sustainability vision,” said Carter Roberts, Chief Executive Officer and President, World Wildlife Fund U.S. “By engaging with major companies like P&G, we can have broad and lasting impact on our conservation objectives. We look forward to continuing our work with P&G to achieve goals around renewable materials, packaging, forestry, energy and water, and to support WWF’s on-the-ground conservation projects.”
“We recognize our impact as a global company and accept our responsibility for continual improvement. By implementing this new vision, P&G is trying to help solve some of the key sustainability challenges the business community will face over the coming decades,” said P&G Vice President, Global Sustainability, Len Sauers. “I am convinced that innovation can uncover solutions to the major sustainability issues facing us—challenges like waste, emissions, and water use. Innovation and external partnerships are key components of a successful sustainability program. No one company can do it alone. It is important for companies to collaborate with external partners to tackle important topics that impact both our world and our businesses.” Source: PR Newswire
Zie ook: Gratis Energie Kwartetspel bij Tikkie Terug ! – Procter & Gamble wint IUCN Leaders for Nature Forum Award – Proctor & Gamble bespaart energie bij productie Pringles ! – Een doorbrrraak in wassen: koud wassen op 15 graden voor mannen? – Tikkie Terug campagne wint MVO Effie Award 2009 – Tikkie Terug campagne succesvol ! – Tikkie Terug – draai naar 30 nu ook in België ! –Proctor & Gamble bespaart energie bij productie Pringles !
16-09-2010: Procter & Gamble Company houden op maandag 27 september 2010 een live audiowebcast waarin gediscussieerd wordt over de nieuwe visie van het bedrijf over milieu en duurzaamheid. De voorzitter van het bestuur van P&G en ook president en CEO Bob McDonald, de vice-president van de afdeling Global Sustainability van P&G Len Sauers en de CEO en president van het Amerikaanse Wereld Natuur Fonds (WWF U.S.) Carter Roberts bespreken de nieuwe visie van P&G op duurzaamheid tijdens de live webzending die wordt georganiseerd door GreenBiz. U kunt zich via Thomson Webcast inschrijven om de webcast te volgen. Het evenement begint om 11:00 a.m. ET/5:00 p.m. zomertijd.
Vier miljard keer per dag komen mensen over de hele wereld in aanraking met merken van P&G. Het bedrijf een hele rits bekende merken in portefeuille, zoals Pampers, Tide, Ariel, Always, Whisper, Pantene, Mach3, Bounty, Dawn, Gain, Pringles, Charmin, Downy, Lenor, Iams, Crest, Oral-B, Duracell, Olay, Head & Shoulders, Wella, Gillette, Braun en Fusion. P&G heeft ongeveer 127.000 mensen in dienst, in zo’n 80 landen verspreid over de hele wereld. Bron: PR News
Zie ook: Gratis Energie Kwartetspel bij Tikkie Terug ! – Procter & Gamble wint IUCN Leaders for Nature Forum Award – Proctor & Gamble bespaart energie bij productie Pringles ! – Een doorbrrraak in wassen: koud wassen op 15 graden voor mannen? – Tikkie Terug campagne wint MVO Effie Award 2009 – Tikkie Terug campagne succesvol ! – Tikkie Terug – draai naar 30 nu ook in België ! –Proctor & Gamble bespaart energie bij productie Pringles !
Erik van Erne zegt:
14 december 2010 om 23:09 | Permalink
P&G Unveils First North American Zero-Waste Plant
Procter & Gamble has announced its first zero-waste-to-landfill manufacturing plant in North America in the latest move towards its goal of becoming a zero-waste company. The facility, based in Auburn, Maine, will reuse all of its waste, with 60 percent or more being recycled, and the remainder used to create energy.
The company has already achieved zero-waste status for eight manufacturing facilities in regions, including Belgium, the U.K., Hungary and Italy, but the Maine plant represents the first U.S. facility to embrace the model. Sectors covered by Procter & Gamble’s zero-waste facilities include fabric and home care, beauty and grooming, and feminine care.