google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

Nationaal Verkeerskunde Congres 2021 En De Nationale VerkeerskundePrijs 2020-2021

Geschreven op 28-10-2021 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Vervoer en OV Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

Volgende week woensdag 3 november 2021  gaan we van start met het pré-congres van Nationaal verkeerskundecongres 2021 en op donderdag 4 november 2021 start het echte congres in The Basket op het Utrecht Science Park in Utrecht.

Kom ook verbinden, praten, discussiëren en elkaar ontmoeten tijdens hét congres voor en door verkeerskundige en mobiliteitsprofessionals!

Het Nationaal verkeerskundecongres 2021 is op donderdag 4 november in de Jaarbeurs in Utrecht. Volg een boeiend programma vol nieuwe inzichten, bezoek sessies gebaseerd op papers geschreven door úw vakgenoten en blijf vooral voor de spetterende afsluiting en de gezellig borrel. Tot dan!

Het pré-congres vindt plaats op het Utrecht Science Park waar kennisinstellingen, onderzoeksinstituten en bedrijven intensief samen werken om nieuwe oplossingen te vinden voor een langer en gezonder leven, nu en in de toekomst.

Het Utrecht Science Park van Utrecht huisvest meer dan 130 bedrijven, 27.000 medewerkers, 51.000 studenten en 3000 studentenwoningen. Tijdens dit pré-congres leren we hoe je nabijheid kunt organiseren voor al deze gebruikers met integrale mobiliteits- en ruimtemaatregelen. In de avond vindt het NVC-diner plaats en wordt de HBO-scriptieprijs uitgereikt.

Jaarlijks ontvangt het Nationaal Verkeerskundecongres ruim 400 verkeerskundigen en mobiliteitsprofessionals. Vakgenoten die veelal werkzaam zijn bij gemeenten, provincies & vervoerregio’s, kennisinstellingen & onderwijs en adviesbureaus. Ook brancheorganisaties, leveranciers, aannemers, OV-organisaties, rijksoverheid, juridisch dienstverleners en politie zijn altijd vertegenwoordigd. Met functies als: beleidsmedewerker verkeer & vervoer, wegontwerper, programma- en projectmanager, consultant of bestuursadviseur mobiliteit.

Een derde van de deelnemers komt voor de eerste keer. En nog eens een derde van de deelnemers verwelkomen we al vele jaren, sommigen zelfs al meer dan 10 jaar!

Kortom, een zeer breed georiënteerde groep vakgenoten. Daar wilt u toch bij horen? Meld u dan aan voor NVC2021 en voel de kracht van 400 vakgenoten!

Hoe reageren diverse typen zelfrijdende auto’s op onze infrastructuur? Ravi Chaudhary ontwikkelde voor zijn afstuderen aan de HAN een methodiek om de infrastructuur te testen op een van de aspecten van zelfrijdende voertuigen, het Lane Keeping System. Maurice Leenen (Windesheim Almere) onderzocht ongewenst gedrag van langzame weggebruikers bij wegwerkzaamheden op het onderliggend wegennet. En Dennis van Sluijs, Windesheim (Zwolle) schreef een handboek voor de ontwikkeling van het stedelijke loop- en wandelnetwerk. Alle drie zijn genomineerd voor de Nationale VerkeerskundePrijs voor de beste hbo-scriptie in de periode 2020-2021. De winnaar wordt bekend gemaakt op het Pre-congres van het Nationaal verkeerskundecongres op 3 november in The Basket op het Utrecht Science Park.

Hoewel de voetganger steeds meer onder de aandacht komt bij stedenbouwkundigen, verkeerskundig ontwerpers en beleidsmakers, ontbreken er nog altijd handvaten voor professionals om de wandelintenties van de voetganger goed te faciliteren op het wandelnetwerk en in de openbare ruimte. Dennis van Sluijs schreef een handboek dat bijdraagt aan ‘het verbeteren van de huidige loop- en wandelroutes, naar kwalitatief hoogwaardige loop- en wandelroutes voor iedere individuele voetganger, waardoor de baten van de voetganger optimaal benut kunnen worden.’

Vanuit het werkveld kreeg Maurice Leenen signalen over onveilige verkeerssituaties tijdens wegwerkzaamheden op het onderliggend wegennetwerk. In zijn scriptie ‘Hek in het water’ onderzocht hij het gedrag van langzame weggebruikers bij tijdelijke maatregelen op het onderliggend wegennetwerk en geeft aan hoe dit gedrag positief kan worden beïnvloed.

Automatische rijtaken kunnen menselijke fouten in het verkeer helpen voorkomen, zo blijkt uit onderzoek. Maar hoe werken deze systemen in de praktijk? Hebben voertuigfabrikanten bijvoorbeeld de juiste kennis van alle vormen van infrastructuur en van alle omstandigheden waaronder het voertuig zijn automatische taken moet kunnen uitvoeren? En andersom, waar moeten wegbeheerders rekening mee houden? Ravi Chaudhary testte het Lane Keeping System van verschillende voertuigen op verschillende vormen van infrastructuur. Zijn onderzoek laat zien dat verschillende voertuigen hun automatische taak op verschillende manieren uitvoeren. Bovendien ontdekt hij voor deze automatische rijtaak enige ‘blinde vlekken’ in de infrastructuur.

Op 3 november reikt Hans Jeekel, juryvoorzitter en hoogleraar Smart Mobility, de Nationale VerkeerskundePrijs 2020-2021 uit aan de winnaar van de beste hbo-scriptie 2020-2021. Deze winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het pre-congres van het Nationaal verkeerskundecongres 2021 in ‘The Basket’ op het Utrechts Science Park.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (706)
  • Agenda (3.419)
  • Biologisch (121)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (931)
  • Communicatie (380)
  • Cradle to Cradle – Circulair (541)
  • Design (245)
  • Dieren (181)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.477)
  • Educatie (351)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.773)
  • Europa (29)
  • Evenementen (205)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (322)
  • Goed Doel (122)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (121)
  • Hergebruik-Kringloop (337)
  • Iets anders (434)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (151)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (125)
  • Klimaat (1.744)
  • Licht (399)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (176)
  • Milieu (762)
  • MVO (114)
  • Natuur (811)
  • Nederland (43)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (133)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (243)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.797)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (314)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • De Nederlandse Glastuinbouw Slaat Alarm: Energietransitie In Gevaar
  • Nieuwe CAO Met Klimaatbudget Van 2.500 Euro Voor Medewerkers Achmea
  • ShiftLimburg: Nieuw Plat­form Voor Duur­zaam En In­no­va­tief On­der­ne­men In Limburg
  • Gered Gereedschap 40 Jaar: Een Tweede Leven Voor Gered Gereedschap
  • Ontzorgingsprogramma Maatschappelijk Vastgoed: Willem de Zwijgerschool In Den Haag
  • Five Inventions And Technologies That Will Change The World by Innovative Techs
  • The CityTree: Improve Air Quality With Moss by Green City Solutions
  • Rotterdam Is Groener Geworden: Voorbeelden Van Nieuw Groen In Rotterdam
  • The Powerpod Small Scale Windturbine: Safe, Innovative Wind Energy by Halcium
  • Project Roboat: An Autonomous Robotic Electric Boat Transportation System For Amsterdam
  • The WindTree With Biomorphic Aeroleafs: by New World Wind
  • Anders Werken, Anders Reizen En Anders Inkopen by Ministerie Van Binnenlandse Zaken (BZK)
  • IKEA Plaatst 1.584 Zonnepanelen Op Carports IKEA Eindhoven Son en Breugel
  • Hydrohub Gigawatt Scale Electrolyser: 1 GW Industriële Groene Waterstof Fabriek by ISPT
  • De Elektrische Bugatti Step by Bugatti En Bytech International
  • Europese Unie Heeft Doelstelling Van 20% Groene Stroom Voor 2020 Ruim Behaald
  • Boost je Buurt Challenge 2022 Voor Impact Ondernemers In Amsterdam
  • 2022: Het Jaar Van De Tijger by WNF
  • Zeeuwind Innovatie Challenge 2022: Iedereen Kan Meedoen Aan Energietransitie by Zeeuwind En Dockwize
  • Animatie Slimmer Laden: Vervolg Leven Van De Wind, Rijden Op De Zon! by ElaadNL
  • Links

    Milieunet op..