Duurzaam Ondernemen: Het Nieuwe Ondernemen – Het Betere Werk
Geschreven op 27-10-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in AgendaMaatschappelijk verantwoord ondernemen biedt kansen, innovatie en inspiratie.
Dit is dan ook de tone of voice van alle nieuwe communicatie-uitingen van MVO Nederland, waarmee tijdens de partnerbijeenkomst van 28 oktober een begin wordt gemaakt.
Deze nieuwe invalshoek laat de ondernemer de voordelen van MVO zien aan de hand van businesscases en succesverhalen van collega-ondernemers.
Deze communicatiestijl heeft ook consequenties voor de huisstijl. Hoewel het logo gehandhaafd blijft, is aan de huisstijl een pay-off toegevoegd: “Het Nieuwe Ondernemen. Het Betere Werk.” Bron: MVO Nederland
Mooi en jammer. Mooi, omdat het nieuwe ondernemen zo mooi aansluit op het nieuwe rijden. Jammer, omdat Het Nieuwe Ondernemen natuurlijk veel beter gewoon Duurzaam Ondernemen had kunnen heten. Wellicht is dat nog iets voor de toekomst. De nieuwe pay-off wordt dan natuurlijk: Duurzaam Ondernemen. Het Beste Werk en de opgestoken duim is dan natuurlijk oranje gekleurd in het kader van de Paint the World Orange Contest.
Zie ook: De Effecten Van Het Nieuwe Werken Op Mobiliteit en Congestie 2000-2016 by KiM