Geld én Energie Besparen Met Een Groene Vloot
Geschreven op 9-9-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Vervoer en OVJa, ja dat kan. Het begint om eens op een andere manier naar uw wagenpark te kijken. U begrijpt het al. Dat spreekt ons aan, daar hebben we wel wat mee. De zaken eens anders aanpakken. Daar zijn ze in Eindhoven druk mee bezig.
Dinsdag 16 september organiseert de gemeente Eindhoven in samenwerking met het Automotive Technology Centre (ATC) het seminar: ‘Geld én energie besparen met een groene vloot’. Ondernemers en wagenparkbeheerders worden uitgenodigd om kennis te maken met alternatieve brandstoffen, wagenparkscans en ontwikkelingen op het gebied van schoon en duurzaam vervoer.
Bio-ethanol, biodiesel, LPG, CNG, LNG, Hybride…? Het lijkt wel of er steeds meer alternatieve brandstoffen bijkomen. Logisch dus dat wagenparkbeheerders steeds meer moeite hebben om een weloverwogen keuze te maken voor de invulling van het wagenpark. Vragen komen op als: welke alternatieven zijn er al beschikbaar, welke voertuigen kunnen hierop rijden, waar kunnen deze tanken, wat zijn de financiële voordelen en wat is goed voor het milieu?
Het seminar geeft antwoord op bovenstaande vragen. Een drietal sprekers geeft opheldering over alternatieve brandstoffen en welke voordelen deze met zich meebrengen. Vervolgens start een presentatie over wagenparkscans en uiteindelijk sluit de Provincie Noord-Brabant af met een presentatie over hun strategie en uitvoering met betrekking tot schoon en duurzaam vervoer.
De deelname is gratis, maar haast u wel want het aantal plaatsen is beperkt. Het seminar start om 15u00 en zal rond 18u00 eindigen met een informele borrel. De locatie is Ford Eindhoven, Hugo van der Goeslaan 49, 5643 TX Eindhoven. Aanmelden kan door uw naam, functie, organisatie, telefoonnummer en emailadres even door te geven. Na aanmelding ontvangt u een bevestiging. Bron: SRE Milieudienst
Alhoewel ik er niets over lees, ga ik er maar vanuit dat het onderwerp zero-emission voertuigen ook aan bod zal komen. Uiteindelijk is dat toch de toekomst. Full-electric of waterstof. Wel 100% groene stroom gebruiken.