google.com, pub-1373830308765288, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Anders Bekeken

De Standaard Solidariteitsprijs 2010: Welke non-profitorganisatie maakte de sterkste advertentie?

Geschreven op 16-8-2010 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Communicatie Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

De Standaard Solidariteitsprijs 2010In de zomer geeft De Standaard aan de wereld van het goede doel de kans om gratis te adverteren.

Een jury selecteerde 24 advertenties van evenveel non-profitorganisaties en gaf hen een plaats in de krant.

U krijgt nu de kans om uw favoriet te kiezen. Welke non-profitorganisatie maakte volgens u de sterkste advertentie? Stemmen kan tot en met 27 augustus om 12 uur. 

In de zomer van 2003 organiseerde De Standaard voor het eerst een wedstrijd voor het goede doel: aan verschillende non-profitorganisaties werd gevraagd of ze zich in een wervende en aantrekkelijke advertentie wilden presenteren. De organisatie met de sterkste advertentie krijgt gratis advertentieruimte in De Standaard. Het bleek een succesvolle actie want tal van organisaties die actief zijn voor mensenrechten, milieu, minderheden, derde wereld of rond andere maatschappelijke thema’s dienden zich aan om ook kans te maken op die prijs.

Het is een jaarlijkse traditie geworden, met telkens weer een markante winnaar. Dit jaar onderging de wedstrijdformule enkele wijzigingen. Allereerst mag de advertentie niet één maar twee volledige pagina’s beslaan. Omdat Ooggetuige – de dubbele fotopagina in het midden van de krant die eind september van vorig jaar hebben ingevoerd – gelijk een gesmaakte voltreffer bleek, leek het ons een aardig idee om díe plek voor onze Solidariteitsprijs vrij te maken. Het zou de makers van de advertenties vast aanzetten om nieuwe invalshoeken te bedenken, dat was de achterliggende gedachte.

Voorts is er dit jaar naast de juryprijs een publieksprijs. Een jury heeft reeds 24 advertenties van evenveel verschillende non-profitorganisaties geselecteerd. De sterkste en meest aansprekende advertentie zal gekozen worden door het publiek via een online stemronde waaraan iedereen kan deelnemen. Ook u kunt uw stem de komende twee weken uitbrengen en ervoor zorgen dat de volgens u sterkste advertentie nog eens extra kans maakt op meer advertentieruimte in De Standaard. Zeker de moeite dus om alle inzendingen hier te bekijken en uw stem uit te brengen op uw favoriet.

Op zaterdag 28 augustus maakt De Standaard bekend wie de juryprijs en wie de publieksprijs heeft gewonnen. Beide winnaars mogen in het najaar nog drie maal paginagroot en gratis adverteren in De Standaard. Voor de makers van de advertenties is zo’n beloning niet zonder prestige. Voor de organisaties die zij ondersteunen is het een uitgelezen kans om hun boodschap bij een grote groep goed geïnformeerde lezers te slijten. Let wel op: u kunt slechts één stem uitbrengen voor uw favoriete advertentie.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (702)
  • Agenda (3.390)
  • Biologisch (119)
  • Blog Action Day (57)
  • Bouwen-Klussen (912)
  • Communicatie (378)
  • Cradle to Cradle – Circulair (535)
  • Design (244)
  • Dieren (179)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.462)
  • Educatie (351)
  • EEN-Armoede (253)
  • Energie en Besparing (3.739)
  • Europa (29)
  • Evenementen (203)
  • Geluid (26)
  • Gezondheid (320)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (38)
  • Greenwashing (121)
  • Hergebruik-Kringloop (332)
  • Iets anders (423)
  • Int. Samenwerking (195)
  • Investeren (150)
  • Joe Biden – Barack Obama (119)
  • Kerst (123)
  • Klimaat (1.734)
  • Licht (397)
  • Lucht (35)
  • Mensenrechten (175)
  • Milieu (760)
  • MVO (114)
  • Natuur (799)
  • Nederland (42)
  • Olympische Spelen (68)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (130)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (17)
  • Sport (240)
  • Vakantie (73)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (51)
  • Vervoer en OV (1.742)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (309)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Wat Mensen Beweegt: Onderzoekproject Duurzame Mobiliteit In Johan Cruijff ArenA Gebied
  • De Elektrische Luxe Off-Road Mercedes: Project Maybach Coupé by Mercedes-Benz – Virgil Abloh
  • Wereldwijde Groei Hernieuwbare Energie Breekt Alle Records: 290 GW Renewables In 2021 by IEA
  • GAME OVER! End Of The Great Pacific Garbage Patch by Innovative Techs
  • Dit Jaar Al Evenveel Schone, Duurzame Energie Opgewekt Als In 2020 by Energieopwek
  • Uitwerking Van Brede Welvaart Voor De Monitoring En Evaluatie Man mobiliteitsbeleid by KiM
  • RDM-Subsidieregeling: Ministerie EZK Investeert 52,9 Miljoen Euro In Maritieme R&D
  • CO2-Uitstoot Door Biomassa Blijft Toenemen by CBS
  • Bijna 100.000 Huishoudens In De Provincie Utrecht Hebben Zonnepanelen Op Het Dak
  • De Elektrische BMW i7: De Elektrische Variant Van De Nieuwe 7-Serie by BMW
  • De Eerste Elektrische Dodge Komt Er Aan In 2024 by Stellantis
  • Elektrische Deelauto’s In Delft, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam by GO Sharing
  • Container Terminal Utrecht (CTU) Test Elektrische, Stille Waterstof Terminal Trekker by Terberg
  • Zeventien Elektrische Volvo FH Trucks Voor CTU by Theo Pouw En Volvo Trucks
  • Onyx Power Kolencentrale In Rotterdam Gaat Definitief Sluiten
  • De Horecava Innovation Award 2022: Karel De Vos Duurzaamheid Award 2022
  • Solar@Sea II: TNO Onderzoekt Potentieel Flexibel Zonnepark Op Zee
  • Subsidie Voor 63 Projecten: 4,5 Miljoen Euro Subsidie Voor Circulaire Ketenprojecten
  • Wind Europe Annual Event 2022 In Bilbao, Spain
  • Magnetische Dichtheid Scheider: Plastic Recycling Amsterdam Wil De Keten Helemaal Rondmaken
  • Links

    Milieunet op..