Anders Bekeken

De Elektrische Renault EZ-GO: Driverless, Electric Urban Mobility by Renault

Geschreven op 26-2-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

6 maart 2018: Renault heeft tijdens de Renault EZ-GO officieel onthuld. De autonome robottaxi is uiteraard elektrisch en is helemaal klaar voor deelmobiliteit.

Het futuristisch oogende voertuig is niet alleen een auto is, maar vooral een mobiliteitsdienst. Het is een autonoom gedeeld robotvoertuig zonder bestuurder en met een elektrische aandrijving vooral bedoeld voor ritten in de stad.

De Renault EZ-GO is geschikt om en maximaal zes passagiers te vervoeren en kan uiteraard worden gereserveerd met een app.  De robottaxi is 5,2 meter lang, weegt 1,7 ton (waarvan 300 kilo batterijen) en drijft de achterwielen aan met een elektromotor.

Renault liet met de SYMBIOZ al eerder zien volop bezig te zijn met autonome voertuigen en de mobiliteit van de toekomst. Met de EZ-GO zet Renault de techniek in voor de mobiliteitsoplossing voor de stad en als alles volgens plan verloopt en dat weet je maar nooit met conceptcars, is het een kwestie van jaren voor we de Renault EZ-GO in het stadbeeld zullen gaan zien.

Zie ook: De Elektrische Renault SYMBIOZ: De Toekomstvisie tot 2030 by Renault – De Elektrische Renault EZ-PRO: A Solution For Tomorrow’s Urban Delivery by Renault Pro+ – De Elektrische Renault EZ-ULTIMO: Robo-Vehicle For Premium Mobility Experience by Renault – The Float: The Autonomous Car of The Future Concept by Renault and Central Saint Martins – Renault Falcon Truck: Een Laboratorium op Wielen by Renault – R*Generation, a new design center by Renault – Renault Full Electric Kangoo, Fluence, Zoe en Twizy Zero-Emission – De 100% elektrische Renault Kangoo Be Bop – Renault kiest voor de 100% elektrische auto en stopt met hybride auto’s – De Elektrische Renault Master Z.E. Bestelbus in Meerdere Varianten by Renault Pro+

26 februari 2018: Tijdens de Autosalon van Geneve stelt Renault op 6 maart officieel een nieuwe elektrische conceptcar voor: de Renault EZ-GO

De EZ-GO is een futuristische conceptcar. Hij is erg hoekig en lijkt vooral in te zetten op veel binnenruimte. Er wordt gesuggereerd dat Renault met dit model een nieuw elektrisch platform wil introduceren net zoals Volkswagens dat doet met de MEB-basis voor de serie elektrische I.D. auto’s.

Meet Renault EZ-GO. Renault’s our vision of shared urban mobility: driverless, electric and connected. See you at Geneva International Motor Show.

See also: De Elektrische Renault SYMBIOZ: De Toekomstvisie tot 2030 by Renault – The Float: The Autonomous Car of The Future Concept by Renault and Central Saint Martins – Renault Falcon Truck: Een Laboratorium op Wielen by Renault – R*Generation, a new design center by Renault –  Renault Full Electric Kangoo, Fluence, Zoe en Twizy Zero-Emission – De 100% elektrische Renault Kangoo Be Bop – Renault kiest voor de 100% elektrische auto en stopt met hybride auto’s – Rijkswaterstaat Neemt 100 Exemplaren Van De Elektrische Renault ZOE In Gebruik

4 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    6 maart 2018 om 13:27 | Permalink

    Renault press conference – Geneva Motor Show 2018

    Watch the Renault press conference live at the Geneva Motor Show on Tuesday March 6 in the presence of Thierry Bolloré, Chief Operating Officer and Laurens van den Acker, Senior Vice President of Corporate Design. Interact on social media now with #RenaultEZGO

  2. Erik van Erne zegt:

    19 maart 2018 om 11:36 | Permalink

    Renault EZ-GO at the Geneva Motor Show 2018 by The Wheel Network

    At the Geneva Motor Show, Renault introduced a robo-vehicle and ride-hailing concept, with an iconic design meant to integrate into the environment, and maximize new ways of moving around congested cities.

    A first of its kind, Renault EZ-GO, an electric, autonomous, shared « robo-vehicle » concept is both a vehicle and a service that allows people to hail a ride either from a fixed or mobile location. Renault believes vehicle-service integration combined with connection to city infrastructure – leveraging sensors, data analytics, connected services, multimodal systems and more – will be a key characteristic of successful mobility solutions and smart cities of the future.

    EZ-GO is the first of a series of Renault concept cars focused on mobility services that will be unveiled during 2018. EZ-GO follows the successful introduction of Renault’s electric, connected, level-4 autonomous drive demo car for individual ownership, SYMBIOZ.

    EZ-GO, a shared robo-vehicle and service which could be operated by private or public companies, is complementary to passenger cars and public transport options such as the metro or buses. EZ-GO was designed with individuals or small groups in mind.

    Available on demand, via an application as well as through permanent stations throughout the city, the robo-vehicle combines the flexibility and comfort of individual cars with the efficiency, safety and worry-free driving delegation offered by public transport.

    EZ-GO’s innovative architecture and cocoon-like styling was designed to maximize the field of vision of the autonomous system’s sensors, and allow natural light through the panoramic glass roof. The robo-vehicle’s height does not interfere with pedestrians’ view of the city. Once connected to its station, EZ-GO offers a wide flat floor flush with the boarding ramp, making it easy to get onboard, whether walking or with wheels. The characteristics of EZ-GO make it possible to change usage and user scenarios, keeping with the “Easy Life” approach which is at the heart of Renault’s DNA.

    Renault EZ-GO has level 4 autonomous driving capability which means the vehicle is able to manage its distance from the vehicle in front, stay in lane, change lanes and turn all by itself at a junction. It can also move into a safe position in cases of exceptional incidents in its vicinity, either by itself or through its connectivity with a monitoring center. Renault EZ-GO actively bolsters its users’ safety thanks to its limited speed (50 km/h – 30 mph), its wide front opening is safe and away from the road for passengers when getting in and out, and the light marking the ground outside to indicate where the platform will land.

    While EZ-GO represents a vision of the robo-vehicle of the future, Groupe Renault’s ambition is to bring new shared mobility solutions to market through a mix of car sharing, carpooling, ride hailing and robo-vehicle services. To deliver these mobility solutions Groupe Renault will continue in an open innovation approach with partners, public sector and leveraging the deep R&D resources across Renault-Nissan-Mitsubishi.

  3. Erik van Erne zegt:

    27 mei 2018 om 17:36 | Permalink

    Het Renault Team over de Renault EZ-GO

    Patrick Vergelas (Head of Renault mobility services), Stéphane Vernet (UX design project manager) Tina Kentner (Architect Renault) en Stéphane Janin (Concept cars design director) en Marc Devauze (Interior designer) vertellen over gedeelde stedelijke mobiliteit in de toekomst met de Renault EZ-GO conceptcar.

  4. Erik van Erne zegt:

    31 juli 2018 om 16:50 | Permalink

    Renault EZ-GO Concept by Fully Charged

    Earlier this year Jonny Smith travelled to Paris to witness the unveiling of a new Renault machine.

    It’s not a car, it’s not a bus, it’s not a taxi but it has wheels and seats. It drives itself, you can’t buy one but in a few years you may be able to ride in one.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (579)
  • Agenda (3.031)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (761)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (467)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.210)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.132)
  • Europa (29)
  • Evenementen (136)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (118)
  • Green Deal (20)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (308)
  • Iets anders (363)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.623)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (108)
  • Natuur (702)
  • Nederland (21)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (213)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.132)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (293)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Plastic Promise: Op Weg Naar Afvalvrije Evenementen Met Herbruikbare Bekers
  • Intelligent Mobility Vision by Nissan: Towards Zero-Emission And Zero-Fatality
  • Dag Van De Stad 2018: De Stad In Balans
  • Programma Nederland Circulair 2050: 22,5 Miljoen Euro Voor Duurzame en Circulaire Initiatieven
  • EnergiekEvent 2019: Over Energiebesparing En Duurzame Energie by Kas als Energiebron
  • Drenthe Woont Circulair: De Acht Drentse Wooncorporaties Gaan Circulair Bouwen
  • Stoomturbine Attero Levert Groene Energie En Duurzame Warmte Voor 400.000 Huishoudens
  • Green Deal Autodelen II: 100.000 Deelauto’s En 700.000 Gebruikers In 2021
  • Nationale Omgevingsvisie Helpt Bij Energietransitie, Extra Woningbouw En Kringlooplandbouw
  • Enorme Noodstroomgenerator Bij Elektriciteitscentrale Enecogen In Rotterdam by Eneco
  • Zonnedak Volvo Car Gent Met 15.000 Zonnepanelen by Eneco
  • Grootste Warmtepomp Van Nederland: Duurzame Warmte Voor 10.000 Huishoudens by Eneco
  • Vroege Vogels Wint Groeneveldprijs 2018 By Stichting Groeneveld
  • De Elektrische Volkswagen I.D. Electric Sedan Concept Car: De I.D. Neo
  • Greenland Melting (360°) by NOVA
  • Alle Vlaamse Stadsbussen De Lijn In 2025 Volledig Elektrisch
  • Shell Pernis Levert Restwarmte Aan 16.000 Huishoudens
  • Nieuw Land: Een Nieuw Nationaal Park In Flevoland
  • Drijvend Zonnepark Op Lippe Gabriëlsplas bij Ureterp Met 38.500 Zonnepanelen by Univergy Solar
  • Symposium Earth Futures: Veranderingen In Het Aardsysteem by WUR
  • Links

    Milieunet op..