De Dag van de Kringloopwinkel 2008 – Voor een kilootje meer
Geschreven op 20-10-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in AgendaVooreenkilootjemeer is de nieuwste campagne die in Oost-Vlaanderen van start gaat om hergebruik van goederen en materialen te bevorderen. De campagne Voor een kilootje meer is ontwikkeld in opdracht van de provincie Oost-Vlaanderen ter promotie van de dag van de Kringwinkel op zaterdag 25 oktober 2008.
Het centrale thema is ‘we gaan voor een kilootje meer’. De bedoeling is het hergebruik te stimuleren, en hoe kan dit beter via de Kring(loop)winkels. Verschillende Oost-Vlaamse BV’s verlenen hun medewerking aan deze campagne. Via exclusieve filmpjes kunt u zien hoe de Low Impact Man de meest uiteenlopende spullen ophaalt. De campagne werd uitgedacht en uitgevoerd door het Oezbekistaans Filmfonds van vroemvroem. Bron: Voor een kilootje meer
15-10-2007:
Originaliteit is niet duur, zo luidt de slogan van de kringwinkels in Belgie. Met een bescheiden budget voeren de Oost-Vlaamse kringloopwinkels deze alternatieve campagne. Geen dure flyers, geen dure advertentieruimte, geen dure reclamebureaus.
Alleen het niet zo dure tweedehandsbedrijf vroemvroem, en nu maar hopen dat het origineel wordt…
Hergebruik van goederen en materialen is goed voor het milieu. Kijk hier voor meer informatie.
Tags: Hergebruik-Kringloop, Milieu