Anders Bekeken

World Rallycross Championship All Electric in 2020: WK Rallycross (WRX) Met Elektrische Auto’s

Geschreven op 13-2-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Het wereldkampioenschap rallycross (WRX) zal vanaf 2020 met elektrische auto’s worden gehouden. Minimaal vijftien elektrische auto’s zullen na volgend seizoen aan de start staan van het kampioenschap.

Afgelopen zomer werd al bekend dat de elektrische auto’s op termijn de plaats in zouden gaan nemen van de huidige auto’s met benzinemotoren. Negen verschillende autofabrikanten zouden tot nu toe betrokken bij het ontwikkelen van de auto’s.

De internationale autosportbond FIA staat ook teams die niet verbonden zijn aan een autofabrikant toe om de benodigde componenten te kopen en een elektrische auto samen te stellen.

Het is niet uitgesloten dat de huidige auto’s met benzinemotoren vanaf 2020 nog wel gebruikt zullen worden in andere kampioenschappen zoals het WK rallyrijden. Het WK rallycross bestaat sinds 2014. Het verschil met het WK rallyrijden is dat auto’s tegen elkaar rijden in plaats van dat ze één voor één de snelste tijd proberen neer te zetten op gesloten stuk weg.

Zie ook: The eGrandPrix TTXGP: World’s First Clean Emission Carbon Free Grand Prix – Start Formula Zero Championship in Rotterdam – TTXGP the eGrandPrix: Europees Kampioenschap Elektrische Racemotoren op TT Circuit Assen

Volkswagen’s efforts to push for the development of an all-electric rallycross supercar were revealed by EV News in March 2016 with plans for electric cars to be introduced into the World RX structure announced in August of last year, but a source has now indicated that electric cars will take the place of conventional internal combustion engine Supercars in the headline category after next year.

Electric cars will be the world championship. They absolutely, categorically will be the world championship. Fifteen cars are required to begin in 2020. Nine different manufacturers have been engaged in the discussions and negotiations so far, but the ability to buy the required components and build a car has to be open to privateer teams if they want to go that way too.

It’s understood that the new electric cars will be based on a common carbon monocoque tub and safety structure that will be supplied as part of a chassis kit, expected to also include suspension and braking systems.

The FIA is expected to issue an invite to tender for the chassis kit in the coming weeks, with an additional invite to tender for batteries. It’s believed that motors won’t be from a single supplier and neither will the composite body shells that will sit on top of the carbon chassis’, allowing for different models of cars to be used.

An open eMotor formula will spur competitive development of anything from dual, triple and quad-motor all-wheel-drive torque vectoring electric powertrains which could provide the missing link between electric motorsport and road-car technology. Volkswagen have made clear that its electric Pikes Peak programme is designed as a learning project towards a future factory electric RX entry.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (550)
  • Agenda (2.902)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (704)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (440)
  • Design (229)
  • Dieren (171)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.155)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (2.926)
  • Europa (29)
  • Evenementen (125)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (298)
  • Goed Doel (116)
  • Green Deal (13)
  • Greenwashing (112)
  • Hergebruik-Kringloop (294)
  • Iets anders (350)
  • Int. Samenwerking (187)
  • Investeren (132)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.610)
  • Licht (367)
  • Lucht (29)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (739)
  • MVO (108)
  • Natuur (682)
  • Nederland (16)
  • Olympische Spelen (66)
  • Oranje (156)
  • Oud & Nieuw (116)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (209)
  • Vakantie (76)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (63)
  • Vervoer en OV (1.004)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (291)
  • Welzijnswerk (29)
  • Recente berichten

  • Energieverbruik Rijksgebouwen Daalt Met 12 Procent: CO2-Uitstoot 9 Procent Lager
  • Duurzame Mobiliteitsdeal Noord-Nederland: Een Fossielvrije en Emissieloze Toekomst
  • Collectieve Inkoop Zonnepanelen, Zonneboilers en Warmtepompen by Energieloket Groningen
  • Elektrische Deelauto’s Voor Dienstreizen Provincie Noord-Brabant by Amber Mobility
  • Charity Mobility Challenge 2018: Elektrisch Rijden Voor Het Goede Doel by E-xpeditieNL
  • Steeds Meer Volledig Elektrische Auto’s in Nederland by CBS
  • Nederland Toegetreden Tot Clean Energy Ministerial (CEM): Accelerating Clean Energy Transition
  • Rotterdam Wil Mega-Windmolen op Tweede Maasvlakte: De Kracht Van Windenergie
  • Smart City Event 2018: The 8th Edition of Smart City in The Hague
  • Duurzaam Erfgoedprijs 2018 by Provincie Noord-Holland
  • The World In 2050: The Real Future Of Earth Documentary by BBC
  • Green Wildflower Roof For The Macallan Distillery in Speyside by Rogers Stirk Harbour + Partners
  • ZonHuur: Nederland Wek Op! Zonnepanelen Huren by Greenchoice
  • Keukenhof Lisse The Netherlands: A Grand Gatehouse by Mecanoo
  • StukjeZon: Iedereen Aan De Zonne-Energie by Eneco
  • Op Een Mooie Pinksterdag by Leen Jongewaard en André van den Heuvel
  • Slechts 9 Procent van Materialen Komt Via Recycling Weer Terug in de Nederlandse Economie
  • Waddenzeeconferentie Verdrag van Leeuwarden: Het Waddengebied Paradijs Voor Broedvogels
  • Van Gas Los by Radar Extra Documentaire: De Energietransitie Naar Duurzaamheid in Nederland
  • Circulair Organiseren: Werkboek Voor Ontwikkelen Circulair Businessmodel by Jan Jonker
  • Links

    Milieunet op..