Anders Bekeken

The Full Electric Byton Concept EV: A SUV With A Giant Dashboard Display

Geschreven op 18-1-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

The Byton Concept EV was the most interesting electric car announced at CES 2018. It features a giant 49-inch screen that takes up the whole dashboard, an 8-inch touchscreen in the steering wheel, and a whole lot of weird ideas about the future of cars.

This electric car will pack in technologies that are likely be to crucial in the next decade. Not only will it have 5G connectivity, it will also be able to drive itself.

Chinese car manufacturer Byton considers the car an SUV, a label which might apply in Europe and Asia, but may not stick in the US. The roofline is much lower than a typical American SUV, making it appear more like a wagon. However, the company plans a sedan version sometime after using the same platform. Byton said it would offer the car with two battery sizes: 71 kilowatt-hours, good for 250 miles of range, and 95 kilowatt-hours, able to cover 325 miles. However, the car will also be offered in rear-wheel- or four-wheel-drive, making four potential combinations.

Één Reactie

  1. Erik van Erne zegt:

    28 juli 2018 om 16:20 | Permalink

    Byton Onthult Plannen Voor Werelddominantie in Amsterdam

    Byton is een compleet nieuw automerk. Met een mix van goedkope Chinese arbeid, Duits ingenieurschap en kennis uit Silicon Valley willen ze een betaalbare iPhone op wielen neerzetten, die stapsgewijs de wereld moet veroveren.

    Byton is in theorie een Chinees automerk, maar het bestaat eigenlijk uit bijna het volledige team dat bij BMW verantwoordelijk was voor de futuristisch ogende BMW i8. Vanuit Sjanghai probeert men overal geld vandaan te sprokkelen om hun wereldmerk in de markt te zetten. Een aantal Chinese bedrijven heeft inmiddels geïnvesteerd, inclusief de overheid. En dus lijkt het erop dat eind volgend jaar de eerste auto’s van de band rollen in een nieuw te bouwen fabriek in China.

    De eerste Byton moet eind volgend jaar in China worden geïntroduceerd, waarna een jaar later de Amerikaanse markt zal volgen. Eind 2020 is Europa aan de beurt. De auto zal dan met één en met twee elektromotoren leverbaar zijn en een vanafprijs kennen van zo’n 37.500 euro. Die basisversie krijgt een vermogen van 272 pk mee, terwijl het topmodel kan rekenen op 476 pk. De elektrische actieradius van de instapversie bedraagt 400 kilometer, terwijl het topmodel nog zeker 120 kilometer verder kan.

    Meest opvallende aan de Byton is een digitaal instrumentpaneel dat net zo breed is als de auto zelf. De drie naadloos naast elkaar geplaatste schermen zijn naar de voorkeuren van de bestuurder en bijrijder in te stellen. Ook een aardig trucje: de auto maakt voor het ontgrendelen gebruik van gezichtsherkenning en op basis van die techniek worden eveneens de voorkeuren van de inzittenden geladen op het gebied van audio en klimaat. Ook biedt de auto een lounge ervaring doordat de voorstoelen een klein stukje naar elkaar toe gedraaid kunnen worden.

    Dat dashboard is eigenlijk het meest vernieuwende aan de Byton. Want verder doen ze eigenlijk hetzelfde als waarmee veel andere fabrikanten ook al bezig zijn, namelijk het maken van een elektrische auto die verregaand autonoom kan rijden, zodat je lekker lang online kunt zijn. Byton vindt zichzelf dan ook niet echt een automerk, maar meer een vervoersconcept. Het lijkt wel of ze de auto zelf het minst interessant vinden. Wanneer er vragen komen over de actieradius, wordt de vraag afgedaan met: ‘we vinden de aandrijving eigenlijk niet zo belangrijk, die kopen we gewoon in’. Dat kan tegen die tijd dus ook een brandstofcel zijn.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (578)
  • Agenda (3.017)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (752)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (460)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.206)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.107)
  • Europa (29)
  • Evenementen (135)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (118)
  • Green Deal (18)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (308)
  • Iets anders (361)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.621)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (107)
  • Natuur (697)
  • Nederland (19)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (212)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.114)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (293)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Final Countdown: Multinationals Blijven Regenwouden Vernietigen Voor Palmolie by Greenpeace
  • De Elektrische Renault EZ-PRO: A Solution For Tomorrow’s Urban Delivery by Renault Pro+
  • Dutch Agri Food Week 2018 #DAFW: Wat Eten We Nu En In 2050?
  • Negen Offshore Windparken Voor De Belgische Kust In 2020 Goed Voor 2,2 Gigawatt
  • Van Reenen Transport In Barneveld Plaatst 1.50 Zonnepanelen op Het Dak by Beter Duurzaam
  • Symposium Duizend Duurzame Daden: De Gemeentelijke Duurzaamheidsindex (GDI) 2018
  • BouwCirculair Congres: Beweging In Ketens En Samenwerken
  • De Duurzame Betoncentrale In Almere: Groen Beton by Theo Pouw Groep
  • Prinsjesdag 2018: De Troonrede 2018 en de Miljoenennota 2019
  • Online Course Waste Management and Critical Raw Materials by TU Delft
  • Grote Zorgverzekeraars CZ, Menzis en VGZ Beleggen Niet Duurzaam by Eerlijke Verzekeringswijzer
  • SBIR-Traject Energietransitie Vaarwegen: Competitie Energietransitie Vaarwegen In Zuid-Holland
  • NZKG Jaarcongres: Energietransitie Welke Kansen Kunnen Wij Benutten?
  • Circular Economy Research Symposium by Centre for Sustainability
  • Voorbij De Groene Horizon by VPRO Tegenlicht
  • Mobility-as-a-Service (MaaS): Toegevoegde Waarde – Gedragsverandering Onzeker by KiM
  • Future Grid Labs: Join the Frontier of the Energy Transition by SolarPlaza
  • Kenya’s Plastic Dhow: Traditional Fishing Boat Of Recycled Plastic – Plastic A Second Life
  • Seeing The Light: India’s Path To Energy Efficiency
  • MOOI-Festival in Antwerpen: Duurzame en Innovatieve Mode Van Morgen
  • Links

    Milieunet op..