Anders Bekeken

De Elektrische Porsche Taycan (Before The Concept Mission E): A Lively Young Horse (Tie-Con)

Geschreven op 4-10-2015 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Porsche-Mission-E-1

9 juni 2018: Zo, de Porsche concept car Mission-E wordt vanaf de start van de productie in 2019 de Porsche Taycan en dat moeten we dan uitspreken als tie-con. Dat heeft Porsche gisteren bekend gemaakt.

The 2020 Porsche Taycan (pronounced “tie-con”) takes its name from the horse on the Porsche crest, according to the automaker, which itself was taken from the Stuttgart coat of arms. The name Taycan means lively young horse, according to Porsche.

When the Taycan arrives, it will feature two electric motors producing more than 600 horsepower and will accelerate up to 60 mph in less than 3.5 seconds. Its battery pack will provide with more than 300 miles of range, measured on the European cycle.

The Taycan will likely share its bones with the Audi e-tron GT (but not the Audi e-tron), and will take head on the Jaguar I-Pace, Tesla Model S, and others in a quickly growing luxury electric car movement. In addition to the new name, Porsche doubled down its investment in electrification Friday. Already, the company has committed more than 3 billion Euros to electrifying its fleet, but Porsche added that it would invest a further 3.5 billion Euros beyond the original amount.

Porsche has said that when the Taycan goes on sale, it’ll recharge from empty to 80 percent in 20 minutes, which the company has already called Turbo Charging.

The Taycan will be built in Stuttgart next year, and Porsche said it has invested hundreds of millions of dollars in new paint shops, motor factories, and transport. Porsche hasn’t said when the new Taycan will show in its final production form, but it’s likely to appear around the 2018 Los Angeles auto show or before.

19 september 2017: Nou, het gaat toch sneller dan men twee jaar geleden had gedacht. De Mission E, de eerste volledig elektrische sportauto van Porsche, komt in 2019 op de markt.

Naast een indrukwekkende actieradius van 500 kilometer, is de elektrische sportauto in staat om bij te laden op een vermogen van 350 kilowatt. De Porsche Mission-E heeft slechts een kwartiertje nodig om 80 procent van de batterij op te laden.

De Mission E is in staat om in slechts 3,5 seconden te accelereren van 0 naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid wordt naar verwachting 250 kilometer per uur.

4 oktober 2015: Mooi hoor. Ook Porsche liet op de autoshow van Frankfurt (IAA) een volledig elektrisch model zien: de Mission E. Helaas is ook dit een studiemodel dat volgens Porsche niet is ontwikkeld om de show te stelen, maar het zou echt de voorbode zijn van de eerste full-electric Porsche. Duurt nog zeker vijf jaar voor die op de markt zal verschijnen.

Porsche heeft bij de onthulling Frankfurt bekend gemaakt dat de auto een 800 Volt-aandrijfsysteem heeft, met een vermogen van 440 kW (600 pk). Daarmee kan de auto van 0 naar 100 km/u sprinten in slechts 3,5 seconden en in 12 seconden van 0 naar 200 km/u. Met een ‘turbolader’ kan in 15 minuten de accu voor 80 procent worden opgeladen. De actieradius is maar liefst 500 kilometer.

De aandrijflijn van de Mission E is compleet nieuw en tegelijkertijd typisch Porsche. Het model is voorzien van twee ‘permanent magnet synchronous motoren’ (PMSM), vergelijkbaar met die van de Porsche 919 Hybrid die in juni de 24-uursrace van Le Mans won. Samen leveren ze 440 kW (600 pk) aan elektropower, waarmee de Porsche Mission E in minder dan 3,5 seconden van 0-100 km/u accelereert.

De elektromotoren wekken energie op bij het afremmen en met een volgeladen batterij is een actieradius van ruim 500 kilometer haalbaar. Bovendien maakt de Mission E gebruik van een uniek 800 Volt laadsysteem, waarmee de batterij in een kwartier voor 80 procent is opgeladen. Laden via een 400 Volt laadsysteem is ook mogelijk. De lithium-ion batterij is tussen de assen in de vloer van de auto onderbracht. Dat zorgt voor een perfecte gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt. Beide factoren dragen bij aan het kenmerkende sportwagengevoel van elke Porsche. Ook is de Mission E voorzien van ‘on-demand’ vierwielaandrijving en vierwielbesturing.

Porsche is introducing the first all-electrically powered four-seat sports car in the brand’s history: The Porsche E Mission. The concept car combines the unmistakable emotional design of a Porsche with excellent performance and the forward-thinking practicality of the first 800-volt drive system. Key specification data of this fascinating sports car: four doors and four single seats, over 600 hp (440 kW) system power and over 500 km driving range. All-wheel drive and all-wheel steering, zero to 100 km/h acceleration in under 3.5 seconds.

Four individual seats, four doors, two luggage compartments. Electric drive. E-Performance, Porsche style. Integrated in a harmonious overall concept. Concept Study Mission E sets the stage for tomorrow. With its design and its technology, it provides answers to the question of the sports car of the future.

Zie ook: The Porsche 928 Revolution: Biogas Powered Mobility – De Full Electric Greenster eRUF Porsche – Porsche 918 RSR Hybrid Race Car – Porsche was de eerste met een hybride auto ! – The Vision Van Research Vehicle by Mercedes-Benz – An Full-Electric Zero-Emission 800 HP Supercar by Bugatti – 100% Elektrische Bentley EXP-10 Speed 6 Sports Car – Jaguar PHEV XJ Luxury Sedan – Stunning Jaquar C-X75 AWD Wheel Motor Powered Electric Supercar – Jaguar XJ PHEV – Fisker Karma Four Door Coupe: The Ultimate Luxury Plug-In Electric Car XH-150 – Full Electric Eliica: Topspeed 370km/hour and 0-100km in just 4 seconds – Full Electric Thunder Power Sedan: Actieradius van 650 kilometer en Opladen in 30 minuten – Scorpion Hydrogen Fuel Injection Sportscar – ZAP Alias electric sportscar sneller dan een Porsche – De Nieuwe Artega GT: De 100% Elektrische Artega Scalo – The Burton Full Electric Sportscar made in Holland by Iwan Göbel – 100% elektrische Quant met zonnepanelen by Koenigsegg – Peugeot EX1 Concept Electric Extreme Dream Car – Renault Zero Emission Concept Car DeZir – Lotus Evora 414E Hybrid Concept – Citroën Full Electric Zero Emission Survolt Concept – Fully Charged Test Drive Nemesis Electric Supercar by Dale Vince – Automotive X Prize: The world’s first hybrid K1 Attack Supercar – Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell – Full Electric Nur Majan Supercar uit Oman: Topsnelheid 418 km/uur en Actieradius 600 km – The Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet: Full Electric Ultimate Luxury of the Future

4 Reacties

  1. Erik van Erne zegt:

    25 juli 2017 om 13:16 | Permalink

    Porsche Will be 50% Electric In Six Years — Here’s Why That Figure is Important

    Volkswagen’s luxury brand Porsche has been associated with high-performance sports cars, high-end race cars, and more recently, luxury SUVS — all of them powered by a range of internal combustion engines ranging from the legendary Boxer engine to powerful turbocharged V-8s. And electric cars were seen as something of a poorer cousin to those vehicles, their performance deemed too inferior for Porsche to consider building an electric sports car.

    But for the past year or so, Porsche has been reading its Mission E electric Sports Coupe for market, complete with a 300+ mile range, Tesla-like 0-60 mph time and rapid charging technology that allows the car to refuel from empty to 80 percent full in as little as fifteen minutes. Even then however, Porsche stated it would aim for a relatively low-volume for the Mission E, with the majority of its sales still gasoline.
    Now that’s changed, with Porsche CEO Oliver Blume stating last week that the company aims to make one half of its vehicles fully electric in just six years’ time.

    What does that mean for the brand, its attitude toward plug-in cars, and why is it such a big piece of news in the first place?

  2. Erik van Erne zegt:

    5 augustus 2017 om 12:29 | Permalink

    Electric Porsche 911

    Richard Morgan of Electric Classic Cars. This is an amazing machine, slightly faster than the original 1979 Porsche 911 SC Targa and beautifully converted. With a 54kWh battery from a Tesla Roadster and two motors end-on-end, it’s 0-60mph (0-97km/h) time has been improved by close to 1 second so “it’s certainly got a little bit of spirit!”.

  3. Erik van Erne zegt:

    6 maart 2018 om 13:43 | Permalink

    Porsche Mission E Cross Turismo at Geneva Motor Show 2018

    Spark for the future: with the Mission E Cross Turismo, Porsche will be unveiling the concept study of an electrically driven cross utility vehicle (CUV) at the Geneva Motor Show. The strengths of the four-door Cross Turismo include an emotional design with striking off-road elements as well as an innovative display and operating concept with touchscreen and eye-tracking control. Measuring 4.95 metres in length, the concept vehicle has all-wheel drive and an 800-volt architecture, prepared for connection to the fast charging network. It can also be charged by induction, at a charging station or using the Porsche home energy storage system. Additionally, the debut of the Porsche 911 GT3 RS heralds the arrival of one of the most radical high-performance sports cars today. It produces 383 kW (520 hp) from a four-litre capacity.

    Two permanent magnet synchronous motors (PSM) with a system output of more than 600 hp (440 kW) allow the Mission E Cross Turismo to accelerate to 100 km/h in less than 3.5 seconds and to reach a speed of 200 km/h in under 12 seconds. Furthermore, the level of continuous power is unmatched by any other electric vehicle: multiple accelerations are possible in direct succession without loss of performance.

    ‘The Mission E Cross Turismo is an expression of how we envision the all-electric future. It combines sportiness and everyday practicality in unique style. Our vehicle will be fast to drive, but also quick to recharge and able to replicate its performance time after time,’ says Oliver Blume, CEO of Porsche AG. The Mission E Cross Turismo, which is already fit for the road, builds on the concept of the Mission E study presented by Porsche at the 2015 International Motor Show (IAA). The series-produced car based on this model will celebrate its premiere next year.

  4. Erik van Erne zegt:

    19 september 2018 om 16:52 | Permalink

    Porsche Pit Stop: Taycan Fast Charging Station

    It took a while for the Porsche Mission e to get an official name. Even after settling on Taycan, however, it seems like Porsche wasn’t done naming stuff. So with that, meet the German fast-charging station with a brand new name: Porsche Pit Stop.

    Part of the company’s planned EV charging network of 500 EV charging stations in North America, the Porsche Pit Stop is scheduled to be installed next. Just in time for the launch of the all-electric Porsche Taycan, in fact. Once ready, they’ll be able to charge the Taycan’s 800-volt battery in “ultra fast” time … whatever that means.

    Even that charging network, though, is just part of a bigger plan to make Porsche buyers forget that there’s another super ultra fast charging network out there for a similarly fast, electric sedan. Porsche pretty much admits to it in the following excerpt from their release.

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (579)
  • Agenda (3.018)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (752)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (460)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.207)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.107)
  • Europa (29)
  • Evenementen (135)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (118)
  • Green Deal (18)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (308)
  • Iets anders (361)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.621)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (107)
  • Natuur (697)
  • Nederland (19)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (212)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.114)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (293)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Plastic Soup Terrine 2018: De Genomineerden Zijn Bekend by Plastic Soup Foundation
  • Aan Sjuuteeänjd in Schinnen: Het Duurzaamste Restaurant Van Nederland By Gaia Green Awards
  • Final Countdown: Multinationals Blijven Regenwouden Vernietigen Voor Palmolie by Greenpeace
  • De Elektrische Renault EZ-PRO: A Solution For Tomorrow’s Urban Delivery by Renault Pro+
  • Dutch Agri Food Week 2018 #DAFW: Wat Eten We Nu En In 2050?
  • Negen Offshore Windparken Voor De Belgische Kust In 2020 Goed Voor 2,2 Gigawatt
  • Van Reenen Transport In Barneveld Plaatst 1.50 Zonnepanelen op Het Dak by Beter Duurzaam
  • Symposium Duizend Duurzame Daden: De Gemeentelijke Duurzaamheidsindex (GDI) 2018
  • BouwCirculair Congres: Beweging In Ketens En Samenwerken
  • De Duurzame Betoncentrale In Almere: Groen Beton by Theo Pouw Groep
  • Prinsjesdag 2018: De Troonrede 2018 en de Miljoenennota 2019
  • Online Course Waste Management and Critical Raw Materials by TU Delft
  • Grote Zorgverzekeraars CZ, Menzis en VGZ Beleggen Niet Duurzaam by Eerlijke Verzekeringswijzer
  • SBIR-Traject Energietransitie Vaarwegen: Competitie Energietransitie Vaarwegen In Zuid-Holland
  • NZKG Jaarcongres: Energietransitie Welke Kansen Kunnen Wij Benutten?
  • Circular Economy Research Symposium by Centre for Sustainability
  • Voorbij De Groene Horizon by VPRO Tegenlicht
  • Mobility-as-a-Service (MaaS): Toegevoegde Waarde – Gedragsverandering Onzeker by KiM
  • Future Grid Labs: Join the Frontier of the Energy Transition by SolarPlaza
  • Kenya’s Plastic Dhow: Traditional Fishing Boat Of Recycled Plastic – Plastic A Second Life
  • Links

    Milieunet op..