Anders Bekeken

The Age of Stupid Full Movie: Why Didn’t We Stop Climate Change When We Had the Chance?

Geschreven op 3-3-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Agenda, Klimaat Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

the-age-of-stupid.bmp 28 november 2015  This is the official, full-length (89 min) version of our 2009 movie, The Age of Stupid. This film was made completely independently (we arguably invented crowd-funding to fund it) over five long years. We’re a tiny independent film company always struggling to make ends meet, so if you watch for free here, please make a donation. Thanks v much and enjoy the film, Franny & Lizzie from Spanner Films 

The Age of Stupid stars Oscar-nominated Pete Postlethwaite (In The Name of the Father, The Usual Suspects, Brassed Off) as a man living in the devastated future world of 2055, looking back at old footage from our time and asking: why didn’t we stop climate change when we had the chance?

Launched at a Guinness World Recording-winning solar-powered premiere in London’s Leicester Square, the film was released in cinemas worldwide, topped the UK box office (by screen average), became one of the most talked-about films of 2009 and garnered sensational reviews: The Telegraph called it “Bold, supremely provocative and hugely important”, the News of the World described it as “A deeply inconvenient kick up the backside”, ABC Australia said “So tightly constructed and dynamic you leave the cinema energised rather than terrified… hits home like a hammer blow” and the LA Times said “Think ‘An Inconvenient Truth’, but with a personality”.

Multi-award-winning documentary director Franny Armstrong (McLibel, Drowned Out) and Oscar-winning producer John Battsek (One Day In September, Restrepo) pioneered the now ubiquitous “crowd-funding” model to finance the film, and then spent four years following seven real people’s stories to be interweaved with Pete Postlethwaite’s fictional character: an Indian entrepreneur struggling to start a new low-cost airline, a Shell employee in New Orleans who rescued more than 100 people during Hurricane Katrina, an 82-year-old French mountain guide watching his beloved glaciers melt, two Iraqi refugee children searching for their elder brother, a young woman living in desperate poverty in Nigeria’s richest oil area and a windfarm developer in Britain battling the NIMBYs who don’t want his turbines to spoil their view.

The Age of Stupid led to the formation of the 10:10 carbon reduction campaign which now operates in 45 countries (www.1010global.org). Recognising the film’s unique contribution to independent filmmaking, the Huffington Post said that it “represents the future of film, film culture and film distribution and marketing”.

See also: An Inconvenient Truth by Al Gore: Full Movie – An Inconvenient Truth by Al Gore – The Basics of Climate Change: Climate 101 with Bill Nye, the Science Guy – Bill Nye Destroys Climate Change Denying Trump Adviser William Happer – An Inconvenient Sequel: Truth To Power by Al Gore – Hurricanes and Climate Change: Climate Change Intensifies Hurricanes by Hunter Cutting

1 december 2009: Kijk, dat is mooi nieuws. The Age of Stupid wordt binnenkort uitgezonden op TV. Op maandag 14 december vanaf 11:05 p.m. uur op Nederland 2. In België op 18 december vanaf 10:20 p.m.op VTM. Ook op 14 december 10:00 p.m bij de BBC.

3 maart 2009: Zo, de volgende grote klimaatfilm gaat binnenkort de bioscopen in. Wanneer The Age of Stupid in de Nederlandse bioscopen te zien is inmiddels ook bekend. Van Maurits Groen ontvingen wij bericht dat The Age of Stupid op 22 september in Nederland en België in de bioscoop gaat komen.

Maurits Groen MGMC is de distributeur voor de Benelux. Maurits, bedankt voor de uitgebreide informatie. Brad Pitt, Kofi Annan, Radiohead en Coldplay geven acte de presence tijdens de wereldpremière van de klimaatfilm The Age of Stupid. Maurits Groen MGMC verzorgt op dinsdag 22 september de Nederlandse première in het Amsterdamse Tuschinksi.

De aftrap van de The Age of Stupid vindt op 21 september plaats in New York. Daar spreekt Kofi Annan, doet Brad Pitt via de satelliet verslag uit New Orleans en komen er livebeelden van de Rainbow Warrior, het Greenpeace-schip dat naast een losgeslagen ijsberg vaart. Als klapper geeft de band Coldplay een concert. Na afloop van de wereldpremière op 22 september verzorgt de populaire Britse band Radiohead een miniconcert vanuit Londen dat in 45 landen live te zien is.

In Nederland gaat The Age of Stupid in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Groningen in première. In het Amsterdamse Tuschinski-theater wordt op 22 september de groene loper uitgerold voor een keur aan prominente gasten. De première wordt een spectaculair evenement met een aantal zeer ongebruikelijke en verrassende elementen.

Het hele Nederlandse evenement is natuurlijk klimaatneutraal. Dit begint al met het vervoer. Speciaal voor The Age of Stupid laat het GVB twee trams rijden vanaf het Centraal Station in Amsterdam, volgens een aangepaste dienstregeling, en laat de trams stoppen voor de ingang van Tuschinksi. Dit alles heeft de GVB nog nooit eerder gedaan. Een unieke gebeurtenis.

De trams zijn natuurlijk niet het enige vervoersmiddel; elektrische auto’s, scooters en Segways zijn ook van de partij. De gasten stappen uit en lopen over het tapijt van gras Tuschinksi binnen. Maar voordat ze daadwerkelijk naar binnen mogen, moeten zij eerst een gebruikt elektrisch apparaat in een grote recycle-ton deponeren. Denk hierbij aan kapotte broodroosters, ovens, computers, enz. enz.

Wie er over de groene loper gaan? Onder andere leden van het Koninklijk Huis, Floortje Dessing, Monique van der Werff, Mart Visser, Hanna Verboom, Antonie Kamerling, Isa Hoes, Wubbo Okkels, Bas Kennis (BlØf) en natuurlijk onze gastheer van de avond Harm Edens.

Hivos zorgt ervoor dat de hele avond in Tuschinski klimaatneutraal is. De andere sponsoren die de avond mogelijk maken zijn: ASN Bank, Van Gansewinkel, Pacombi Group, Earth Charter, World Connectors, IUCN, SMK, Marqt, Greenpeace, Club van 30 en Boomerang.

The Age of Stupid – de film die moet voorkomen dat hij werkelijkheid wordt, is gemaakt door regisseur Franny Armstrong. Oscargenomineerde Pete Postlethwaite (‘In the Name of the Father’, ‘Romeo and Julia’) is in 2055 de laatste man op een verwoeste aarde. Hij kijkt terug in de beeldarchieven van 1950 tot 2008 en vraagt zich af waarom de klimaatverandering geen halt werd toegeroepen toen we de kans hadden. Het rampzalige verleden van Postlethwaite is onze toekomst, als we niet ingrijpen. Daarmee is The Age of Stupid vooral een film die een beroep doet op ons verstand. Wij kunnen leren van de fouten van de generatie van Postlethwaite en het juiste doen. Zie ook de Nederlandse website Not Stupid.

Met een indrukwekkende mix van echte en geanimeerde beelden confronteert Postlethwaite de kijker met zes zeer persoonlijke verhalen vanuit alle hoeken op aarde.

• Fernand Pareau is een 82-jarige nog steeds werkzame Franse natuurgids die zijn geliefde gletsjer in de Alpen 150 meter heeft zien wegsmelten.
• Alvin DuVernay helpt Shell bij het vinden van meer olie voor de kust bij New Orleans. Na de orkaan Katrina, die in 2055 bekend staat als de eerste uiting van klimaatverandering, redt hij meer dan honderd mensenlevens.
• In India begint businesstycoon Jeh Wadia een low-cost luchtvaartmaatschappij die vliegen voor de allerarmsten mogelijk moet maken.
• Layefa Malemi is Nigeriaanse. Ze leeft in absolute armoede in een streek waar Shell grote hoeveelheden olie wint. Layefa moet de vis na de vangst schoonmaken met waspoeder om de olievervuiling eraf te poetsen. Ze probeert geld te sparen om haar droom te verwezenlijken: arts en beroemd worden.
• In Engeland probeert Piers Guy een windmolenpark te realiseren.
• Ten slotte zijn er de 8-jarige Irakese vluchtelinge Jamila Bayyoud, haar moeder en haar broertje. Ze leven in de straten van Jordanië omdat de vader is gedood en hun huis in Irak is verwoest tijdens de Amerikaanse invasie.

The Age of Stupid werd eerder vertoond aan parlementsleden in diverse Europese landen, op de VN-Klimaattop in Poznan, aan de denktank van Obama, het Centre for American Progress, de Wereldbank, het Amerikaanse Milieuagentschap EPA, de VN, acht Engelse ministeries en het Global Humanitarian Forum (met gastheer Kofi Annan).

Crowd funding, 228 individuen en groepen (waaronder een hockeyteam en een vrouwengezondheidscentrum)hebben £ 500 tot £ 35.000 bijgedragen aan de totale filmbegroting van £ 450.000. Ze delen mee in de opbrengst, evenals de 104 mensen die tegen een zeer bescheiden beloning hebben meegewerkt aan de totstandkoming van de film. Bron: MGMC

The Age of Stupid is a 90-minute film about climate change, set in the future, which will have its world premiere in London on March 15th 2009 and then be released in UK cinemas on March 20th 2009, followed by other countries. Bron: We Can

22 Reacties

  1. Patrick Zevenbergen zegt:

    3 augustus 2009 om 22:08 | Permalink

    Hoe lang nog…. Waarom niet nu actie ondernemen! We zijn laks als consumenten en ondernemers. Wij als organisatie hebben actie ondernomen door een onafhankelijke (o.a. Cambridge University) matrix te creëren waarin organisaties kunnen zien hoeveel CO2 en H2O ze wegzetten met hun verpakkingen. Het is nodig dat iedereen met zijn neus op de feiten wordt gedrukt.

    Patrick Zevenbergen, Paardekooper, Oud-Beijerland op 03-08-2009

  2. Erik van Erne zegt:

    3 augustus 2009 om 22:19 | Permalink

    @Patrick
    Helemaal mee eens. Het gaat allemaal erg langzaam en we sudderen maar door. Opvallend goenoeg kijken we daarbij vaak naar anderen en dan zie je het zelf even niet meer bij de eigen organisatie. Zoals jij het zegt: het is nodig iedereen met zijn neus op de feiten te drukken.

    Heb even op jullie website gekeken en kwam daar wel heel, heel erg vaak het woord disposable tegen en dat is nou net iets waar we vanaf moeten. Herbruikbare verpakkingen is dan de optie. Daar lees ik bij jullie niets over. Een andere route is natuurlijk verpakkingen die niet voortkomen uit fossiele grondstofen maar uit hernieuwbare grondstoffen.

    Eigenlijk kom ik vrijwel niets tegen en het lijkt mij goed u daar heel eventjes op te wijzen. Wel iets over die matrix, maar ook dat staat nog in de kinderschoenen als ik het goed bergijp.
    http://www.paardekooper.nl/nieuws/algemeen/milieustress-analyse

  3. Patrick Zevenbergen zegt:

    4 augustus 2009 om 07:46 | Permalink

    @Erik
    Ben het geheel oneens met je stelling dat we af moeten van disposables en dat we ons moeten richten op “natuurlijke verpakkingen”.

    Disposable betekend niet meer dan één keer gebruiken in de huidige vorm. Dat wil niet zeggen dat het niet gerecycled wordt….. Als we spreken over natuurlijke verpakkingen: -weet jij hoeveel land je nodig heb om één beker te maken en dus hoeveel energie daar voor nodig is? -Natuurlijke grondstoffen kunnen maar één keer gebruikt worden. -In Nederland wordt nog zo’n 80% verbrand, verbrandingsovens draaien niet op water. -“natuurlijk grondstoffen” worden vaak neergezet als biodegradable, ja: in een gesloten omgeving met een constante temperatuur van 60-70 graden (deze bestaand niet). Matrix is klaar, maar nog geen publiciteit, komt z.s.m.

  4. Patrick Zevenbergen zegt:

    4 augustus 2009 om 07:56 | Permalink

    @Erik
    De markt heeft ons gekleurd gemaakt en wij geloven producenten en brancheverenigingen vaak op hun blauwe ogen. Studie’s over “natuurlijke producten” zijn gemaakt door Agrarische Universiteiten, de uitkomst is dan niet echt verrassend. De karton en papier industrie publiceerd cijfers die absoluut gekleurd zijn. Dus het verkrijgen van onafhandelijke cijfers is een must anders kan je geen objectieve uitspraken doen. Dit is de reden waarom wij gekozen hebben voor de Cambridge University.

    Daarnaast hebben wij als groothandel geen directe voorkeur voor papier, kunststof of natuurlijke prodcten. Het gaat ons om de inpakt.

  5. Erik van Erne zegt:

    4 augustus 2009 om 07:58 | Permalink

    @Patrick

    Tja, dat is een verschil van visie. Ik zie meer in herbruikbaar. Ben het met jou eens dat biologisch afbreekbaar inderdaad nogal gecompliceerd ligt. Mee eens dat onderzoeken vaak gekleurd zijn en voor eigen parochie preken.
    Zie ook: Bioplastic PLA bekers geen zegen voor het milieu

    Ik heb het overigens over hernieuwbare grondstoffen. Dat er in Nederland nog veel wordt verbrand is inderdaad waar en het is maar de vraag of dat zo slim is. Zie: De Afvalconferentie 2008: De Glazen Bol van Jacqueline Cramer: het einde van afval

    Snap wel dat jij het geheel oneens bent met mijn stelling dat we af moeten van disposables. Zou denk ik het einde zijn van jullie bedrijf. Ben het met jou eens dat een wereld zonder disposables nog ver weg is. Uiteindelijk zullen we uitkomen bij hetzij herbruikbare verpakkingen of bij een systeem waarbij éénmalige verpakkingen gescheiden worden ingezameld en kunnen worden gerecycled. Overigens is dat laatste systeem ook niet echt goed voor het milieu, maar het zorgt wel voor het behouden van grondstoffen.

    Anderen claimen juist weer dat het verbranden van éénmalig kuntsstof verpakkingen juist heel erg mooi is. Het fikt namenlijk zo lekker en het verbranden van afval levert weer energie op, zoals bij het Afval Energiebedrijf Amsterdam.

  6. N. Houtman zegt:

    28 augustus 2009 om 14:09 | Permalink

    Op maandag 21 september is in New York een groots evenement voor de Amerikaanse première van de klimaatfilm The Age of Stupid met bijdragen van Barack Obama, Kofi Annan en Radiohead. Dinsdag 22 september is in meer dan veertig landen gelijktijdig de wereldwijde première, waaronder in Nederland om 19.00 uur in Pathé Buitenhof.

    Ook u en uw organisatie en/of leden kunnen bij dit unieke event aanwezig zijn. Kaarten voor Pathé Buitenhof à 12,50 euro zijn nu te koop via http://www.pathe.nl en aan de kassa van de bioscoop.

  7. Erik van Erne zegt:

    6 september 2009 om 22:50 | Permalink

    Check out The Age of Stupid screenings throughout Netherlands at

    http://www.ageofstupid.net/screenings/country/Netherlands

  8. Ko zegt:

    15 september 2009 om 17:49 | Permalink

    “The Age of Stupid” slaat het meest op ’t goedgelovige volk dat de propaganda van de “Powers That Be” voor zoete koek slikt.

    Na de Al Gore / IPCC climatechange-hoax wordt er dus kennelijk nu een vervolg aan deze propaganda gegeven door de Maffia Elite.

    Is het niet de “War On Terror” of de “Grieppandemie” dan wel weer “Klimaatverandering”

    Inderdaad “The Age Of Stupid”… what’s in a name…

  9. Henk zegt:

    22 september 2009 om 01:49 | Permalink

    Age of stupid klinkt niet goed maar niet goed voor wie? We weten dat we met elkaar de wereld aan het verkloten zijn, we weten dat we daar NU iets mee moeten, we weten dat ook kleine dingen nodig en belangrijk zijn en we weten dat veel mensen onverschillig zijn. Mijn vraag is hoe oprecht de makers van de film zijn.

    De media wordt bestookt met beelden van de film, het lijkt 1 grote reclamespot. Als ik de film wil zien moet ik 10 Euro naar een bioscoop brengen. De makers blijken dus ook niet vies van geld, het argument van “de film kost veel” vind ik niet afdoende. Geziend de publiciteit gaat er zeker iemand een dure veel zuipende auto kopen.

    Henk

  10. Misantroop zegt:

    22 september 2009 om 04:36 | Permalink

    Het is net goed dat de mensheid verdwijnt. Dus rijd ik lekker door met mijn Range Rover die tonnen Co² de lucht in blaast en dit aan 22 l benzine per 100km… en niemand die er ooit wat aan zal kunnen doen :)

  11. GreenSpy zegt:

    22 september 2009 om 07:37 | Permalink

    Age of Stupid Premiere Information:

    Brought to you by Fathom Events, The Age of Stupid will launch in America on September 21st, 2009 from a solar-powered cinema tent in New York LIVE to 115,000 people in 400 movie theatres right across the country.

    This One Night Only live event is your only chance to see The Age of Stupid on the big screen and is timed for the day before the UN’s climate meeting on September 22nd, when 80 Heads of State – and therefore the world’s media – will gather in New York. (The event has also just been confirmed as being an official part of the UN’s Climate Week NYC.)

  12. GroenThuis zegt:

    23 september 2009 om 07:29 | Permalink

    De film An Inconvenient Truth van Gore schudde de mensen wakker, maar was een film over grafieken, zegt milieuorganisator Maurits Groen. ‘Dit is een verhaal over de mensen, en vooral over onszelf.’

    Hij raadt aan, mede namens de organisatie notstupid.org, om gewoon thuis te beginnen met de wereld redden. 10 procent minder uitstoot in 2010. Moet kunnen. En daarna verder, want al in 2015 moet de omslag bereikt zijn. De zaal klapt.

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1293128.ece/Terugblik_op_een_stom_tijdperk

  13. Peter zegt:

    23 september 2009 om 07:33 | Permalink

    Voor mij is deze film een ultime poging van twee vrouwen om in de slipstream van Al Gore en op het conto van de klimaatverandering hun five seconds of fame te claimen. Daar zijn ze blijkbaar in geslaagd. En als er meer mensen na het zien van de film uit frustratie tot echte actie overgaan, dan wordt het doel misschien nog bereikt ook.

    Maar de hype ondergraaft de doelstelling van de film overtuigend. En inderdaad, dat vind ik …. stupid.

    Peter van Vliet

    http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=52762&title=Stupid%2c%20inderdaad

  14. Ko zegt:

    23 september 2009 om 10:46 | Permalink

    The Inconvenient Lie van Al Gore / IPCC en de Brainwash Media over Global Warming is al talloze malen blootgelegd als politieke propaganda voor een winstgevende agenda van de Global Maffia Elite (Rockefellers, Rothschildts, Bilderberg Maffia)

    Je moet wel in “The Age of Stupid” leven om de propaganda niet te zien en te geloven…

  15. Maurits zegt:

    25 september 2009 om 14:59 | Permalink

    Het is gelukt! Bijna een miljoen mensen keken wereldwijd tegelijk naar The Age of Stupid. Verdeeld over meer dan 60 landen. Een kleine duizend bezoekers waren er in het Amsterdamse Theater Tuschinski om de film te zien. CEO’s, acteurs, presentatoren, zangers, allemaal gingen ze over de groene loper van echt gras. Dumpten hun kapotte elektrische apparaten in containers om gerecycled te worden. Dit zorgde voor een opstopping en de rij van bezoekers werd honderden meters lang!

    De aandacht van de pers, in ieder geval wat betreft Nederland, was overweldigend. Nova, Netwerk, de NOS, Pauw & Witteman, Jeugdjournaal, ANP, het NRC, Metro, Volkskrant, Shownieuws, BNR Nieuwsradio en nog veel meer. ‘Emotioneel en indrukwekkend’. Dat waren de meest gehoorde reactie na de film. Harm Edens, de gastheer van de avond, verwoorde het treffend. “Ik zie de film nu voor de tweede keer. Ik moet zeggen dat het nog meer indruk maakt.” Verder heerste het gevoel die avond dat we nu iets moeten doen.

    Dat gevoel moet vast worden gehouden. Want dit wereldwijd event is pas het begin. Een ouverture van wat komen gaat. The Age of Stupid moet natuurlijk in de bioscopen komen. Binnenkort wordt duidelijk waar en wanneer de klimaatfilm voor iedereen is te zien. Dit zelfde geldt voor de distributie van de DVD.

  16. Ko zegt:

    30 september 2009 om 13:54 | Permalink

    Informatieve documentaire over de “real cause of global warming” ipv de Rockefeller Maffia hoax. (voor de Stupid people)

    Global Warming Doomsday Called Off

  17. Erik van Erne zegt:

    30 september 2009 om 15:31 | Permalink

    @Ko

    De toekomst zal leren wie de stupid people zijn. De mensen die wel geloven dat onze CO2-uitstoot er iets toe doet en de mensen die daar niet in geloven. Dat laatste is natuurlijk wel lekker makkelijk. Hoeven we ook niets te veranderen aan ons gedrag, energievoorziening, vervuiling van de aarde en nog wat van die kleine zaken.

    Heb de door jou bedoelde video er even bijgezet.

  18. Ko zegt:

    30 september 2009 om 19:03 | Permalink

    @ Erik

    Daar hoef je niet voor naar de toekomst te gaan om te zien wie er stupid is. Je hoeft jezelf alleen hierin verder te verdiepen en kijken waar het nu eigenlijk over gaat. Dat menselijke CO2 uitstoot niet van invloed is op de opwarming van de aarde is geen geloof, maar wetenschap. Ik ben verder de 1e mens op aarde die tegen elke giftige uitstoot is. CO2 handel is oa Big Business.

    Een eenvoudige uitleg over wat de zon doet met de opwarming van de aarde.

    De Global Warming HOAX als manmade is machtspolitiek en bedacht door Powers That Be, de Rothschild-Rockefeller Maffia c.s. En jawel, diezelfde maffiaclub (be)stuurt ook NGO’s. Sommigen noemen dat conspiracy. En ja dat is het ook. Er zijn kennelijk grote belangen te verdedigen.

  19. Erik van Erne zegt:

    30 september 2009 om 20:24 | Permalink

    @Ko

    Het is duidelijk dat jij het allemaal ziet als een Global Warming HOAX. Je hebt je punt gemaakt.

    Ben niet overtuigd dat wij mensen geen enkele invloed zouden hebben en ook niet dat de CO2 uitstoot er niet toe doet. Sommige mensen juichen de stijging van de hoeveelheid CO2 zelfs toe. Zie: We all need CO2 – CO2 is not pollution – higher CO2 will help the Earth’s ecosystems

    Ben het wel met jou eens dat de hele CO2 handel en met name het aflaat-systeem compenseren om heel veel geld gaat. De rol van de NGO’s is mij niet altijd even duidelijk.

  20. louis berkers zegt:

    5 oktober 2009 om 14:57 | Permalink

    waar is het mogelijk deze film te downloaden , of wie heeft hem al met nl ondertiteling, en is het meschien mogelijk deze film mij toe te zenden

    Al vast bedankt, aan ieder die deze film kan of wil doorsturen, louis, spanje

  21. Erik van Erne zegt:

    5 oktober 2009 om 15:30 | Permalink

    @louis berkers

    Er komt binnen enkele weken een DVD met Nederlandse ondertitels. Zodra meer bekend is over de mogelijkheid om die te bestellen, zullen wij dit direct vermelden.

    Voor gemeenten, organisaties en scholen zijn er mogelijkheden om de film Age of Stupid te vertonen. Ook hierover komt binnenkort meer informatie beschikbaar.

    The double-disc Stupid extravanganza – with more than six hours of extras – will be released on October 19th 2009. Please pre-order it here now (we get a much higher chunk of the cash than if you buy it through another retailer). Sorry, but we can’t ship to the USA until January 2010. This DVD is PAL, Region 0 (NTSC version coming later). See http://www.ageofstupid.net/product/the_age_of_stupid_dvd

  22. Geert zegt:

    31 december 2009 om 09:46 | Permalink

    Af van de gedachte: wat heeft het nou voor zin als ik het doe, terwijl niemand anders het doet! Die hoor ik te vaak! ONZIN! Potjeslatijn! Het is te gemakkelijk. De beweging moet van onderaf komen, van ons uit naar boven. Andersom gebeurt toch niet. We hebben de aarde tot nu toe behandeld als een rechteloos ‘object’ , waarvan we maar kunnen nemen en nemen en we doen niets terug. Dat maakt me soms heel verdrietig, MAAR realistisch: de schouders eronder!

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (579)
  • Agenda (3.021)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (753)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (461)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.208)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (3.109)
  • Europa (29)
  • Evenementen (135)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (118)
  • Green Deal (18)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (308)
  • Iets anders (362)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.621)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (108)
  • Natuur (697)
  • Nederland (19)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (212)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.119)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (293)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • De Circulaire Beurs 2018: Ontdek Circulair Inkopen
  • Duurzaamste Autodealerbedrijf Van Nederland Met BREEAM Outstanding by Louwman Group
  • Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) by Alliander
  • De Elektrische Tractor: Electric eUtility Tractor And eFarmer Tractor by Solectrac
  • Subsidie Voor Duurzame Energie En Energiebesparing Op Bedrijventerreinen in Zuid-Holland
  • Top 5 Stappen In Duurzaamheid Levensmiddelenindustrie by FoodIMPCT
  • Ongeveer 1 Procent Minder OV-Gebruik Door BTW-Verhoging Van 6 Naar 9 Procent by KiM
  • SolarImpact: Solar And Battery Powered Yacht
  • De Elektrische Volkswagen Cargo e-bike by Volkswagen Bedrijfswagens
  • Gazelle Gaat 6.000 Zonnepanelen Plaatsen Op Dak Gazelle-Fabriek In Dieren
  • De Elektrische Cargobike D10 e-cargo by Gazelle
  • EV Boost 2000: 900 Elektrische Voertuigen Vervangen Diesel Bedijfswagens by ENGIE
  • Plastic Soupterrine 2018: De Genomineerden Zijn Bekend by Plastic Soup Foundation
  • Aan Sjuuteeänjd in Schinnen: Het Duurzaamste Restaurant Van Nederland By Gaia Green Awards
  • Final Countdown: Multinationals Blijven Regenwouden Vernietigen Voor Palmolie by Greenpeace
  • De Elektrische Renault EZ-PRO: A Solution For Tomorrow’s Urban Delivery by Renault Pro+
  • Dutch Agri Food Week 2018 #DAFW: Wat Eten We Nu En In 2050?
  • Negen Offshore Windparken Voor De Belgische Kust In 2020 Goed Voor 2,2 Gigawatt
  • Van Reenen Transport In Barneveld Plaatst 1.50 Zonnepanelen op Het Dak by Beter Duurzaam
  • Symposium Duizend Duurzame Daden: De Gemeentelijke Duurzaamheidsindex (GDI) 2018
  • Links

    Milieunet op..