Bouwstenen voor Klimaatbeleid !

Geschreven op 19-6-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Iets anders Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail

bouwstenen-voor-klimaatbeleid.bmpDe website Bouwstenen voor Klimaatbeleid is een initiatief van de adviesbureaus SME Advies en CE Delft en biedt gemeenten concrete en praktische handvatten voor het opstellen en uitvoeren van lokaal klimaatbeleid.

U kunt op de website diverse relevante producten en diensten vinden. Van het opstellen van de CO2-balans en een woonkwaliteitscan via inspiratieworkshops en de cursus klimaatcommunicatie tot concrete energiebesparingprojecten en onderwijsproducten voor diverse doelgroepen. Met veel inspirerende voorbeelden, relevante beleidsdocumenten en werkprogramma’s en concrete bouwstenen voor gemeentelijk klimaatbeleid.

Klimaat is een veelomvattend thema waarin verschillende beleidsterreinen bij elkaar komen. SME Advies en CE Delft slaan de handen ineen en combineren hun expertise om gemeenten te ondersteunen om tot een integrale aanpak van klimaatbeleid te komen. Hiermee kunnen deuren worden geopend om te werken aan structurele duurzaamheid binnen de gemeente.

Steeds meer gemeenten raken er van overtuigd dat lokaal klimaatbeleid zinvol is en bijdraagt aan het realiseren van de mondiale klimaat doelstellingen. Met de ondertekening van het Klimaatakkoord in 2007 is klimaatverandering expliciet op de gemeentelijke agenda gezet. 2008 is het jaar om doelstellingen om te zetten in actie en het gemeentelijk klimaatbeleid concreet en effectief vorm te geven.

Werken aan klimaatbeleid is een interessante en uitdagende taak. Een taak waaraan Bouwstenen voor Klimaatbeleid graag een bijdrage zal leveren. Een taak die veel nieuwe energie kan geven!