Anders Bekeken

Renault kiest voor de 100% elektrische auto en stopt met hybride auto’s

Geschreven op 3-3-2009 - Erik van Erne. Geplaatst in Energie en Besparing, Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

renault-doesnt-heart-hydrogen-2.jpgRenault gaat zich vanaf nu helemaal richten op de ontwikkeling van 100% elektrische auto’s. Men heeft ook gelijk besloten helemaal te stoppen met de ontwikkeling van hybride auto’s. Ook de ontwikkeling van auto’s op basis van een brandstofcel moet eraan geloven. Het totale R&D budget van Renault gaat voortaan naar de ontwikkeling van 100% elektrische auto.

Het besluit sluit naadloos aan op project Better Place dat overal in de wereld deals heeft gesloten voor de ontwikkeling van een netwerk van oplaadstations, inclusief de levering van 100% elektrische auto’s. In eerste instantie voor het project in Israël. Bron: Autoblog Green

Hulde ! Wie volgt?

Zie ook: De Elektrische Renault SYMBIOZ: De Toekomstvisie tot 2030 by Renault – The Float: The Autonomous Car of The Future Concept by Renault and Central Saint Martins – Renault Falcon Truck: Een Laboratorium op Wielen by Renault – R*Generation, a new design center by Renault – Renault Full Electric Kangoo, Fluence, Zoe en Twizy Zero-Emission – De 100% elektrische Renault Kangoo Be Bop – Renault kiest voor de 100% elektrische auto en stopt met hybride auto’s – De Elektrische Renault Master Z.E. Bestelbus in Meerdere Varianten by Renault Pro+

8 december 2009: BMW stopt met onmiddellijke ingang de verschillende testprocessen met de waterstofmotor, dat meldt het Duitse Handelsblatt. In de zoektocht naar schone energie raakt waterstof als brandstof steeds verder achterop. Voorrang krijgt voorlopig de ontwikkeling van elektrische aandrijflijnen en het optimaliseren van de verbrandingsmotor.

5 Reacties

  1. Danny zegt:

    4 maart 2009 om 21:18 | Permalink

    Auto rijden op stroom heeft de toekomst. vele malen efficiënter en vele andere voordelen!

  2. Erik van Erne zegt:

    6 januari 2010 om 07:54 | Permalink

    Zero Emission, le mag: Toute l’aventure du Véhicule électrique Renault en images

  3. JvdH zegt:

    11 maart 2010 om 12:27 | Permalink

    Ik ben voor maar veel zaken moeten beter doordacht worden.
    Volledig electrisch is geen optie voor de meeste particulieren.
    Krijg ik er een parkeerplaats bij mijn huis bij? Nee dus.
    Zelf opladen betekent geen belasting inkomsten voor de overheid en daar wordt vast “iets op gevonden”.
    Fabricage en sloop wordt teveel gebaggitaliseerd bij de bepaling van het “groene label”.
    Het milieuvriendelijke rijden, is voor mensen een vrijbrief om meer tegaan rijden (het is immers milieuvriendelijk) en draagt daardoor bij aan meer filevorming.

  4. Leidi Haaijer zegt:

    12 maart 2010 om 09:24 | Permalink

    En is de electriciteit oliegebaseerd of zonnegebaseerd? Wat is inderdaad de algehele foodprint van de productie van 1 auto/meerdere auto’s? Kan er bijvoorbeeld niet een rekenwijze worden ontwikkeld dat tegen ieder (nodig?) product aan gehouden kan worden, zodat we leren rekenen in schadelijke en niet schadelijke eenheden tav onszelf, onze omgeving en anderen, i.p.v. geld.

  5. Erik van Erne zegt:

    2 april 2010 om 08:07 | Permalink

    Renault’s ‘zero emission’ ad banned – Motoring News – RAC http://goo.gl/0hQD

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)

Categorieën

  • Afval (550)
  • Agenda (2.902)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (115)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (704)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle – Circulair (440)
  • Design (229)
  • Dieren (171)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.155)
  • Educatie (341)
  • EEN-Armoede (251)
  • Energie en Besparing (2.926)
  • Europa (29)
  • Evenementen (125)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (298)
  • Goed Doel (116)
  • Green Deal (13)
  • Greenwashing (112)
  • Hergebruik-Kringloop (294)
  • Iets anders (350)
  • Int. Samenwerking (187)
  • Investeren (132)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.610)
  • Licht (367)
  • Lucht (29)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (739)
  • MVO (108)
  • Natuur (682)
  • Nederland (16)
  • Olympische Spelen (66)
  • Oranje (156)
  • Oud & Nieuw (116)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (209)
  • Vakantie (76)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (63)
  • Vervoer en OV (1.004)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (291)
  • Welzijnswerk (29)
  • Recente berichten

  • Energieverbruik Rijksgebouwen Daalt Met 12 Procent: CO2-Uitstoot 9 Procent Lager
  • Duurzame Mobiliteitsdeal Noord-Nederland: Een Fossielvrije en Emissieloze Toekomst
  • Collectieve Inkoop Zonnepanelen, Zonneboilers en Warmtepompen by Energieloket Groningen
  • Elektrische Deelauto’s Voor Dienstreizen Provincie Noord-Brabant by Amber Mobility
  • Charity Mobility Challenge 2018: Elektrisch Rijden Voor Het Goede Doel by E-xpeditieNL
  • Steeds Meer Volledig Elektrische Auto’s in Nederland by CBS
  • Nederland Toegetreden Tot Clean Energy Ministerial (CEM): Accelerating Clean Energy Transition
  • Rotterdam Wil Mega-Windmolen op Tweede Maasvlakte: De Kracht Van Windenergie
  • Smart City Event 2018: The 8th Edition of Smart City in The Hague
  • Duurzaam Erfgoedprijs 2018 by Provincie Noord-Holland
  • The World In 2050: The Real Future Of Earth Documentary by BBC
  • Green Wildflower Roof For The Macallan Distillery in Speyside by Rogers Stirk Harbour + Partners
  • ZonHuur: Nederland Wek Op! Zonnepanelen Huren by Greenchoice
  • Keukenhof Lisse The Netherlands: A Grand Gatehouse by Mecanoo
  • StukjeZon: Iedereen Aan De Zonne-Energie by Eneco
  • Op Een Mooie Pinksterdag by Leen Jongewaard en André van den Heuvel
  • Slechts 9 Procent van Materialen Komt Via Recycling Weer Terug in de Nederlandse Economie
  • Waddenzeeconferentie Verdrag van Leeuwarden: Het Waddengebied Paradijs Voor Broedvogels
  • Van Gas Los by Radar Extra Documentaire: De Energietransitie Naar Duurzaamheid in Nederland
  • Circulair Organiseren: Werkboek Voor Ontwikkelen Circulair Businessmodel by Jan Jonker
  • Links

    Milieunet op..