Anders Bekeken

De 100% elektrische e-Solex en de e-Solex 2.0

Geschreven op 13-11-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Energie en Besparing, Vervoer en OV

e-solex.jpgDe Solex, wie kent ‘m niet uit het verleden. Pruttelend en ronkend ging de Solex door de straten, eigenlijk net zoals Solex ten onder ging, pruttelend. Maar nu is er goed nieuws. De nieuwe Solex komt eraan. De e-Solex is uiteraard een moderne variant en ook nog eens schoon en zuinig.

De e-Solex is voorzien van een oplaadbare batterij, waarmee u ongeveer anderhalf uur kunt rondzoeven. Opladen kunt u gewoon thuis doen, want de batterij is uitneembaar. Wel even groene stroom gebruiken.

Het design is in elk geval al geslaagd en van de hand van de Italiaanse designer Pininfarina. De batterij volledig opladen zal 4 à 5 uur duren. De actieradius is ongeveer 45 km en de topsnelheid is zo’n35-40 km/u. Via een schakelaar op het stuur kan de maximale snelheid tot 26 km/u worden beperkt, dan komt u 60 km ver.

Er zijn twee versnellingen, en in tegenstelling tot de oude Solex zit het motorblok achteraan. De nepmotor vooraan is in feite een afsluitbaar opbergvakje voor wat kleine spulletjes. De e-Solex is volledig geruisloos en omgerekend kunt u voor een euro ongever 1000 km rijden

Hoe duur de e-Solex gaat worden is nog niet bekend, maar in België gaat men uit van ongeveer 1200 euro. In Frankrijk is de e-Solex al even op de markt en daar gaat de e-Solex voor 1150 over de toonbank. De e-Solex 2.0 kost 1595 euro. Kijkt u even naar de filmpjes, helaas franstalig.

50 Reacties

  1. fiets zegt:

    15 november 2008 om 07:51 | Permalink

    Ik vind hem maar dom, een nep motor – komaan hé..
    Wanebe a johnny? met een elektrische fiets?

  2. Bart zegt:

    16 november 2008 om 16:19 | Permalink

    Ik rij nu al 2 weken op mijn e-Solex. Heb mijn brommobiel er voor verkocht (anders had ik er geen geld voor). Heb er GEEN MOMENT spijt van gehad. Hij rijdt heeeeerlijk!Heb er al een paar kennissen op laten rijden, zijn allemaal meteen “om”, terwijl ze van te voren ook “sceptisch” waren. Enkele voordelen: 1000 kilometer rijden voor omgerekend €1,- aan stroom!!! Geen herrie meer aan je kop, en dus ook niet voor de omgeving. Mooi disign, schijfremmen (remmen erg goed, dus veilig). Kan makkelijk naar binnen ‘s nachts (stinkt je kamer dus niet naar benzine). Lekt dus ook geen benzine. Millieuvriendelijker dan “gewone” brommert of snorfiets. Goede rij-eigenschappen dankzij lage gewicht en goede remmen. Onderhouda-arm, geen aandrijfriem of aandrijfketting, borstelloze motor. Nooit meer tanken!!!

  3. Erik van Erne zegt:

    17 november 2008 om 19:25 | Permalink

    @Bart
    Ze zijn dus al te koop. In Nederland?

  4. Bart zegt:

    22 november 2008 om 11:53 | Permalink

    Per 1 December 2008 te koop bij meerdere Halfords filialen, als snorfiets en als bromfiets.

  5. Erik van Erne zegt:

    28 december 2008 om 19:00 | Permalink

  6. Cool zegt:

    11 januari 2009 om 11:11 | Permalink

    De e-Solex is super cool!

    Zie ook: http://www.duurzaamthuis.nl/de-e-solex-is-super-cool

  7. Pieter zegt:

    27 februari 2009 om 23:15 | Permalink

    ik verbaas me over de hoge prijzen die gevraagd worden voor e-solex( ongeveer 1400) euro en e-scooters(ong.1700 euro).Er zijn veel minder onderdelen als in een reguliere bromfiets/scooter.Een goede electro motor, een (dure) accu en wat regelelectronica,meer is het niet.Als de fabrikanten deze apparaten veel willen gaan verkopen zullen ze wel iets aan de prijs moeten doen.Een vervang accu van de Solex kost bijna 500 euro.Kan ik aardig wat benzine voor kopen.Nee,ik blijf nog even mijn scootertje gebruiken tot de prijzen zakken.

  8. herman zegt:

    28 februari 2009 om 18:45 | Permalink

    in frankrijk kost 1100 euro dus haal je hem daar?

  9. herman zegt:

    28 februari 2009 om 18:51 | Permalink

    De fiets, met de motor boven het voorwiel, is deze keer voorzien van een elektromotor waardoor de tweewieler geruisloos is en nauwelijks vervuilend voor het milieu. Afhankelijk van uw rijstijl doet u 25 tot 40 kilometer met een volle batterij. De accu is slechts bestand tegen 500 oplaadbeurten, dus u hebt niet veel tijd om van het ding te genieten.

  10. herman zegt:

    28 februari 2009 om 19:02 | Permalink

    1000 kilometer rijden voor omgerekend €1,- aan stroom!!
    en de accu kost???
    De e-Solex, die gebruik maakt van een nieuwe lithium-polymeeraccu van 400 W, bestaat in twee varianten, respectievelijk van 25 km/u of 35 km/u snel. Het zogenaamde geheugeneffect, dat de laadcapaciteit van een klassieke batterij doet afnemen naarmate ze vaker wordt opgeladen, is hier onbestaande.

  11. herman zegt:

    28 februari 2009 om 19:15 | Permalink

    Motor
    • Motor: Brushless 400 W
    • Accu: Lithiumpolymeer, 37 V x 16 Ah
    Oplaadtijd: in 4 uur tijd 70 %, in 8 uur tijd 100 %
    Gewicht: 3,9 kg

    Veiligheid/ comfort
    • Remmen: mechanische schijfremmen voor- en achter
    • Ophanging: mechanische voorvork
    • Scharnierend zadel, verend en in de hoogte verstelbaar van 80 to 95 cm
    • Wielen: velgen 17 inch
    • Banden: 17 inch x 2 ¼ inch

    Verlichting
    • Koplamp: 12 V 15 W
    • Achterlicht: 12 V 21/5 W

    Uitrusting
    • Snelheidsmeter
    • Kilometerteller
    • Indicatie resterende accutijd
    • Afsluitbare koffertje voorop
    • Bagagedrager achterop
    • Inklapbare pedalen
    • Acculader
    • Waarschuwingssignaal telefoonoproep
    • Klok

  12. deni zegt:

    28 februari 2009 om 19:33 | Permalink

    AC GTR 45
    Eigenschappen:
    AC GTR 45
    Actieradius ca. 80km (afhankelijk van de omstandigheden en uw rijstijl)
    Verbruik ca. € 0,40 per 100 km
    Snelheid 45 km/u
    Remweg 7 meter bij 30km/uur
    Gewicht ca. 100 kg
    Afmetingen Wielbasis 132 cm
    Accu’s 4 silicium loodaccu’s van 12 volt en 38 Ah, 500 tot 600 keer herladen
    Oplaadtijd ca. 3 uur
    Motor 800 Watt
    Garantie een jaar op de scooter, half jaar op de accu’s
    Prijs € 1.429,-

  13. deni zegt:

    28 februari 2009 om 19:35 | Permalink

    igenschappen:

    Actieradius ca. 80km (afhankelijk van de omstandigheden en uw rijstijl)
    Verbruik ca. € 0,40 per 100 km
    Snelheid 45 km/u
    Remweg 7 meter bij 30km/uur
    Gewicht ca. 100 kg
    Afmetingen Wielbasis 132 cm
    Accu’s 4 silicium loodaccu’s van 12 volt en 38 Ah, 500 tot 600 keer herladen
    Oplaadtijd ca. 3 uur
    Motor 800 Watt
    Garantie een jaar op de scooter, half jaar op de accu’s
    Prijs: € 1.399,-
    AC GTB 45

  14. jan zegt:

    28 februari 2009 om 19:36 | Permalink

    Specificatie’s
    MT 12 http://www.escoot.nl/
    Maten: 130 X 42 X 100 cm
    Bruto/Netto gewicht.: 42kg/ 39kg
    Verpakking: 139 x 32,5 x 66 cm
    Batterij: 36V 12AH Motor: 450W
    Snelheid: 25km/u Bereik: 25-30km
    Remmen:Handbediende trommelremmen (voor en achter)
    Laadvermogen:150kg
    Wiel diameter: 355mm
    Adviesprijs: € 750.00

  15. jan zegt:

    28 februari 2009 om 19:37 | Permalink

    weet ze nog goed koper dan deze scrijf

  16. hermanidanuta zegt:

    1 maart 2009 om 12:19 | Permalink

    tik in google :AC GTR 45 {kunt u vinden op google u krijgt veel meer waarde voor u geld}een echte scooter

    of tik in google : AC GTB 45 {kunt u vind op google u krijgt veel meer waard voor u geld echte scooter
    tik in google: MT 12 u krijg een goede makkelijk om mee te nemen.

    dus kijk even verder of u houd van de solex dat is u keus groetjes herman

  17. hermanidanuta zegt:

    1 maart 2009 om 14:51 | Permalink

    Het rapport van
    Greenbike RA5455N
    Elektrische snorfiets (€ 1.095,-)
    Constructie 7,2
    Afwerking 7,2
    Uiterlijk 7,0
    Innovatie 7,4
    Praktisch nut 6,8
    Veiligheid 7,4
    Comfort 6,9
    Geschiktheid voor gebruiksdoel 7,6
    Algemene waardering 7,1

    - je moet kentekenplaat en verzekering regelen

    + compacte stevige constructie
    + rijdt relaxed
    + redelijke opbergmogelijkheid

    ook goed koop altenatief

  18. rudi zegt:

    8 juni 2009 om 17:44 | Permalink

    wat kost een nieuwe batterij voor een solex? Is iemand hiervan op de hoogte en weet je ook of ze in Frankrijk of Nederland goedkoper zijn?

  19. Hendriks zegt:

    9 juni 2009 om 10:16 | Permalink

    Een accu voor de E-Solex kost ongeveer 529euro. Daar kan je 500ladingen of wel 15000KM meer rijden. Misschien zijn er revisie accu’s op de markt, dan wordt het nog goedkoper. Staat tegen over geen benzine,olie,filters, vieze uitlaat,bougies, luchtfilters dure onderhoudsbeurten.

    En natuurlijk dat men ruim 10.000liter lucht nodig heeft om 1 liter benzine te verbranden.

  20. Pieter Kamp zegt:

    10 juni 2009 om 21:55 | Permalink

    Ik vind de prijzen van de e-solex erg meevallen. helemaal als je het vergelijkt met electrische fietsen. Een beetje aangekleed model kost je al
    gauw 1800 euro en ook daar geld dat een nieuwe accu al gauw 400 euro kost.

    Groet Pieter

  21. Ellen Senior zegt:

    23 augustus 2009 om 19:42 | Permalink

    Sinds een week heb ik een Greenbike, helaas al een keer teruggebracht, rem loopt aan. Ze schijnen het probleem niet op te kunnen lossen. Er waren voor-heen meer problemen met de Greenbike maar daar is aan gewerkt, werd gezegd.
    De Greenbike is inderdaad betaalbaarder dan de e-Solex en heb het voor 1148,00 gekocht. De wielen (spaken) zijn anders dan op de folder wordt getoond
    jammer dat je achteraf bepaalde ongemakken ziet. Zo kan het zadel niet naar voren worden verzet en de handvatten zijn ook vrij dun.

  22. Vromans zegt:

    25 augustus 2009 om 10:47 | Permalink

    Ik heb onlangs een Emoto lite gekocht. Daar ik eerst zeer blij was met de aanschaf valt het rijden na ongeveer 100Km en de afwerking toch behoorlijk tegen. Je ziet en merkt dat het uit China komt. De voor en achterrem zijn zeer vaag. De remhandels va plastic. Mijn dochter van 16jaar durft er niet op te rijden. Je moet veel kracht hebben om bij een ” paniek ” stop te remmen. Dan de KM teller. Deze registreert alleen de kilometers als je rijdt. Zodra de stroom eraf is dan reset hij hem op 0.00. Leuk voor later als je hem inruilt. Hij staat dan nog steeds op 0.00. De lader ziet er goed uit en werkt goed. Alleen was er geen geld meer voor een extra degelijke stekker. Nu zit de plus en min met twee pruts schroefjes vast. De stekker op de accu in het frame is net iets te kort. Zader of tassen vast zetten is niet mogelijk, daar je alleen kan laden onder het geopende zadel. Het rijdt als een shopper. Na een lange rit ga je last krijgen van de onderrug. Een rechte zithoudeing is lastig. Het is standaard een kaal ding. Geen spiegels, geen richtingaanwijzers, geen voetsteunen voor een duo kind passagier. De accu rammelt in de bak als de weg hobbelig is. De kentekenplaat verlichting schijnt goed, alleen niet op de plaat. Die is lager geplaatst. En zo zijn er nog wat meer details. Ik snap niet dat RDW, ondanks een CVO verklaring dit model heeft toegelaten op de NL markt. En daar bedoel ik mee de slechte veiligheid m.b.t tot de remmen.

    Ik kan merken, na ruim 33jaar brommer/motor rijervaring dat de constructeurs weinig of zelf helemaal nooit een brommer hebben gehad of bereden.

    Als Yamaha, Honda of Peugeot niet met een Eco-versie komen dan gaat het niet lukken met electrisch rijden in Nederland. Zij zijn als enige in staat om een goede en deglijke electrische scooter te bouwen tegen een mooie en nette prijs.

  23. herman zegt:

    30 september 2009 om 22:19 | Permalink

    beste heren in polen kost een scooter op electrice 400 euro dus denk maar na of deze niet duur is de solex,heb je interesse kan je kopen bij carrefour in elblag te polen of in de zelfde filiaal staan overal in polen die winkels of rond neus even daar groet van mij herman

  24. Jeroen zegt:

    11 november 2009 om 10:45 | Permalink

    De E-solex vindik prachtig.
    Ik speur het hele internet af naar gebruikers ervaringen!
    Wie heeft er een en wil zijn bevindingen met ons delen?
    Groet Jeroen

  25. Janet zegt:

    11 november 2009 om 22:13 | Permalink

    Hoi, ik heb vandaag een E-solex gekocht en mijn snorbrommer verkocht. Ik heb dus nog geen ervaring, maar zodra ik een mening heb dan zal ik die laten weten.
    In ieder geval is het een stuk milieuvriendelijker dan een snorbrommer met alle uitlaatgassen en herrie en benzine.

  26. jeroen zegt:

    20 november 2009 om 23:13 | Permalink

    Hallo,
    Zijn er mensen met gebruikers-ervaring met de E-solex?
    Wil er erg graag over lezen, denk er aan een voor woon-werk verkeer aan te schaffen.

  27. Frits zegt:

    21 november 2009 om 14:52 | Permalink

    Hai Jeroen,

    Ik heb op een E-Solex proef gereden. Het is een geweldige ervaring. Mijn eerste indruk is goed. Zier er ondanks dat het in China gemaakt wordt stevig en netjes uit. De mechanische remmen werken perfect. In tegen stelling tot de Qwic Emoto Lite. Die is echt slecht. Ik kan verder niets slechts vinden. De accus ziet er allemaal degelijk uit. Solex is natuurlijk een merk. De rest van die dingen zijn vage merken uit vage landen. Het enige is de hoge prijs wat mij nog even weer houdt. Alhoewel er al dealers zijn die nu 150euro eco korting geven.

  28. jeroen zegt:

    26 november 2009 om 21:11 | Permalink

    Hallo,

    Ook ik heb al proefgereden.
    Niets op aan te merken.
    Zijn er echt geen mensen die er al een hebben aangeschaft? Ben ook benieuwd of de snor uitvoering een beetje op te voeren is.
    De solex waar ik op reed deed net 23 km. op de teller max.

  29. yvon zegt:

    10 maart 2010 om 21:18 | Permalink

    Hij bevalt prima super rustig goede rijstijl alleen ja kan ie net niet even wat sneller.iemand een ideetje hoe dit moet????

  30. Martie zegt:

    8 mei 2010 om 21:23 | Permalink

    Hoi,
    ik heb er sinds gisteren ook eentje. Ruim 200 euro goedkoper dan gemeld en dat inclusief topcase, richtingaanwijzers en metalen mand voorop… De E-Solex is helaas nog onbekend en daardoor onbemind, dat is spijtig want het is een heel leuk snor-/bromfietsje. Goed handelbaar, niet te zwaar en van een formaat wat je nog in een kleine schuur kwijt kunt. Ik ben heel benieuwd hoe hij in het dagelijks gebruik zal bevallen.

  31. Opa zegt:

    9 mei 2010 om 14:35 | Permalink

    Hallo,

    Rij nu ruim 6 maanden met inmiddels 1000km op de digitale teller. Voor in de stad prima ding voor boodschapjes bij de bakker of slager en bevalt mij goed. Verrassend flexibel en stuurt lekker. Tijdens de winterperiode heb ik gewoon doorgereden. Had Geen start problemen zoals met een brommert op benzine. Wat mij meevalt, is de oplaadtijd van de accu. Uurtje laden en hij heeft weer voldoende prik om ruim 30km stad ritjes.
    Heb hem gekocht direct bij de importeur en met wat praten ook beetje voordeliger of keuze voor extra opties.

  32. Daghelinckx Jef zegt:

    23 mei 2010 om 10:53 | Permalink

    Wij hadden ons graag 2 esolex aangeschaft,
    waar kunnen wij die aan de goedkoopste prijs in België (dicht bij Antwerpen) vinden , aub. els en jef

  33. John zegt:

    26 mei 2010 om 10:15 | Permalink

    Ik rij nu ongeveer 1,5 jaar op een e-solex en het bevalt me prima.
    Heb inmiddels al een accu versleten, maar kreeg bij Halfords gelijk een nieuwe omdat het binnen de garantie-termijn viel.
    Heb wel zelf een bel erop gezet omdat de mensen schrokken van de claxon die er op zit.
    Het is een echte stadsvervoermiddel.
    En is zeer wendbaar in het verkeer.
    De schijfremmen die erop zitten werken perfect.
    Voordelen: geen lawaai, geen stank, goedkoop rijden.
    Nadelen: te kleine actieradius, accu is duur.

  34. MV Green zegt:

    2 augustus 2010 om 21:09 | Permalink

    Kijk eens op onze website, de SLX is een prima snorscooter, snelheid 25 km.p/u, kan enigszins opgevoerd worden. Let wel dit is wettelijk niet toegestaan. De technische specificaties kunt u vinden op onze site. Wij zijn een motorvoertuigen bedrijf wat een ruim 60 jarige ervaring in motorvoertuigenbranche heeft en BOVAG lid is.Wij staan vierkant achter ons produkt wat wij zelf importeren, dus geen tussenhandel, waardoor wij zéér gunstige prijzen kunnen bieden. Ook staan wij garant voor ons produkt. Alle prijzen kunt u terugvinden op onze site: http://www.mvgreen.nl, alsmede ons adres

  35. Charles zegt:

    11 september 2010 om 22:38 | Permalink

    In antwoord op de vraag naar ondervinding met de E-Solex, en voor zij die er hoge verwachtingen van hebben.
    Mijn echtgenote heeft een e-solex en zij vindt het rijden ermee fantastisch. Ik, die de problemen moet oplossen ben er minder over te spreken, en problemen zijn er. Vraag de verkoper maar eens hoe een lamp vooraan te vervangen. Ik ga niet al de problemen opnoemen want daarvoor heb ik niet genoeg aan de max 400 tekens.
    Voor diegenen die Frans verstaan hierbij een link van een Frans gebruikersforum.
    http://www.avem.fr/avis-utilisateur-scooter-electrique-e-solex–nul-189.html

  36. MV Green zegt:

    12 september 2010 om 12:16 | Permalink

    In reaktie op de bevindingen van Charles, wil ik graag benadrukken hoe belangrijk het is om bij een degelijk bedrijf uw elektrische scooter of slx (=solex) aan te schaffen. Maak een proefrit, neem iemand mee die verstand heeft van technische zaken, maar bovenal koop niet bij een bedrijf wat geen vertrouwen uitstraalt, let op het BOVAG lidmaatschap. Een bedrijf dient klaar te staan als er problemen zijn. Maar ‘n goed bedrijf zal allereerst alleen maar produkten aanbieden waar zij zelf 100 % achterstaan. Wij hebben onze modellen helemaal zelf geassembleerd zodat we de scooter in en out kennen.

  37. Charles zegt:

    12 september 2010 om 13:45 | Permalink

    In antwoord op MV GREEN, “elektrische scooter of slx (=solex)” Solex is een merk.
    Elk bedrijf staat 100 % achter zijn merk, en elke fabrikant assembleert, of fabriceert zelf.
    Ook Solex doet dat. wat bewijst dat dit geen garantie is.

  38. al zegt:

    8 november 2010 om 18:31 | Permalink

    hallo Yvon;
    Ik heb er nu een dikke 2000 km op zitten en de e-solex bevalt mij ook geweldig maar vond hem direkt in het begin ook te sloom ( 21 km /h).
    Na wat zoekwerk vond ik het draadje:
    Open het deksel onder de voeten en daar zit de regel-unit met heel veel draden eraan, maar er is 1 draadje dat met een piepklein stekkertje ( bij mij wit) weer terug gaat in de unit.
    De andere draden gaan allemaal ergens heen ; dit is het enige, enkelvoudige draadje dat dus een soort lusje maakt ; het komt uit de unit en met een bochtje gaat ie er weer in. Stekkertje los en hij loopt 35 km/h . sukses !

  39. Ben zegt:

    9 december 2010 om 11:24 | Permalink

    Voor iedereen die zich een E-Solex wensen aan te schaffen, heb ik maar één bericht: doe het niet.

    Hij is goedkoper dan een elektrische fiest in aanschaf en dat voel je ook. Heb hem ondertussen twee jaar, heb er amper 100 km mee gereden. De ééne panne na de andere. Made in China noemen ze dat!

    De lader is binnen volledig doorgebrand. De batterij heeft het al een keer laten afweten.

    Bij het transport na de levering zaten de kabels van de accelerator vast …

    Na veel heen en weer gemail met de invoerder, is hun enigste advies een nieuwe lader kopen…

  40. Dirk zegt:

    22 februari 2011 om 16:59 | Permalink

    Ik heb zelf een Emoto 87 van het merk QWIC. Leuk ding! Rijd er voornamelijk mee in de stad, gebruik hem voor woon-werkverkeer.
    Is een stuk degelijker dan de e-solex, afgaande op bovenstaande teksten.
    Ik heb ‘m zelf al ruim een half jaar en ik ben erg tevreden.
    Lekker snachts aan de lader en overdag naar mijn werk. benzinevrij! Elektrisch rijden is echt dé oplossing.

  41. bia woltjes zegt:

    23 augustus 2011 om 12:27 | Permalink

    Wie kan mij vertellen waar in de provincie Groningen een verkoopadres
    waar men de eco-solex verkoopt?
    Alvast dank voor de reaktie.
    Bia

  42. bia woltjes zegt:

    23 augustus 2011 om 12:39 | Permalink

    wie kan/wil mij vertellen waar in de Provincie Groningen de eco-solex te koop is?
    En graag hoor ik ervaringen met de e-solex….hoeveel kilometers je er echt mee kunt rijden per dag…enz. Ik lees nogal verschillende reakties.
    Of heeft iemand b.v. een ander idee om aan te schaffen ? Moet wel een licht
    vervoermiddel zijn, zoals de e-solex…
    (te tillen op een fietsrek b.v.).
    Alvast dank voor de moeite !
    Bia – Veendam

  43. bia woltjes zegt:

    23 augustus 2011 om 12:43 | Permalink

    nog even een aanvulling, zie dat ze bij Halfords te koop zijn, maar ik zou ,m alleen bij een gedegen fietsen/brommerzaak willen kopen….
    Bia – Veendam

  44. Opa zegt:

    27 augustus 2011 om 11:49 | Permalink

    Vanaf 2010 en inmiddels ruim 2600 km op de solex gereden tot op heden nog geen heel rare dingen meegemaakt.

  45. e-solex dealer brielle zegt:

    5 september 2011 om 21:05 | Permalink

    bia woltjes,de e-solex is niet meer te koop bij halfords.maar in groningen kan je hem kopen bij http://www.autohuisdelfzijl.nl

  46. danny zegt:

    8 oktober 2011 om 12:52 | Permalink

    waar kan men een nieuwe baterij kopen? Lithium-Polymeer 37 V x 16 Ah
    prijs?

  47. mvgreen zegt:

    8 oktober 2011 om 19:54 | Permalink

    Aan bia, heb je al eens gedacht aan de mini e scooter? Wij hebben een e scooter in ons assortiment die vanwege zijn lithium batterij erg licht is en een groter bereik heeft dan bijv. de SLX, ideaal om mee te nemen in camper of caravan. Neem eens een kijkje bij ons op de site of kom langs bij ons in de showroom. Er is nu een aktie dat elke aangekochte e scooter gratis door heel nederland wordt thuis bezorgd.

  48. Kees zegt:

    20 mei 2012 om 08:09 | Permalink

    Ik rij sind 19 mei 2012 op een mvgreen SLX moet zeggen rijd goed maar lang geen 25 kilometer slechts 19 maar dit heb ik gemeten via gps horloge betreft acceradius is net aan 40 kilometer kan zijn dat de accu een paar keer moet doorgeladen zijn? dat weet ik nu nog niet. maar dit zijn de min puntjes betreft accu rammelt soms iets als je door een kuiltje rijd of bobbel op de weg. voor de rest goed scootertje. ik hoop alleen dat de acceradius iets meer word en de snelheid volgas daadwerkelijk 25 kilometer heel s,winters uiteraad niet dan is de lood accu te koud dan is het bereik zo rond 25 snap ik

  49. piet zegt:

    26 oktober 2012 om 18:28 | Permalink

    wat is er met mvgreen aan de hand de site is uit de lucht?

  50. Nils Haeck zegt:

    27 oktober 2012 om 01:22 | Permalink

    Ik heb sinds voorjaar 2011 de e-Solex gekocht en ik ben er nog steeds giga-blij mee. Ik heb em gekocht bij garage Van Eendenburg (Briele) en paar dagen geleden heeft ie weer een onderhoudsbeurtje gehad. In deze periode, dus iets meer dan een jaar, heb ik 1129 km gereden met de e-solex. De batterij doet het nog steeds prima, en als de batterij goed vol is (bijna altijd want ik zet hem na het rijden gewoon aan de stroom in de schuur) dan rijd ik er 42 km/uur mee.

    Groeten Nils

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)
*

Categorieën

  • Afval (473)
  • Agenda (2398)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (112)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (556)
  • Communicatie (371)
  • Cradle to Cradle (366)
  • Design (204)
  • Dieren (169)
  • Duurzaam (1890)
  • Educatie (321)
  • EEN-Armoede (242)
  • Energie en Besparing (2391)
  • Europa (29)
  • Evenementen (109)
  • Geluid (21)
  • Gezondheid (268)
  • Goed Doel (110)
  • Green Deal (2)
  • Greenwashing (107)
  • Hergebruik-Kringloop (264)
  • Iets anders (255)
  • Int. Samenwerking (184)
  • Investeren (117)
  • Kerst (126)
  • Klimaat (1493)
  • Licht (318)
  • Lucht (29)
  • Mensenrechten (145)
  • Milieu (708)
  • MVO (104)
  • Natuur (579)
  • Olympische Spelen (65)
  • Oranje (152)
  • Oud & Nieuw (87)
  • Pasen (3)
  • Sinterklaas (28)
  • Sport (176)
  • Vakantie (71)
  • Valentijn (34)
  • Verkiezingen (55)
  • Vervoer en OV (700)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (237)
  • Welzijnswerk (27)
  • Schrijvers

    Recente berichten

  • The Greatest Places on Earth: An Amazing Documentary
  • Earth From Space by NOVA
  • Wild Russia The Secret Forest: The far-east Ussuriland region of Russia
  • Laura Vandervoort: Naked, Captive and Alone for PeTA
  • Save The Arctic from Shell and Gazprom
  • Save The Arctic: Vicious Circle Narrated by John Hurt
  • Amsterdam ArenA Gaat Zonnedak Realiseren met 4200 Zonnepanelen
  • Duurzaamheidsprogramma Amsterdam ArenA: Van Gras naar Kaas
  • Duurzame Dilemma’s: Duurzaamheidsprogramma Amsterdam ArenA. Vanzelfsprekend Duurzaam
  • Save Virunga National Park in the Democratic Republic of the Congo: Draw The Line At Oil
  • The World’s Top Five Mega Construction Projects
  • The Falcon City of Wonders: The World In A City in The Heart of Dubailand, Dubai, UAE
  • De Koningsspelen 2014 voor Basisscholen: Doe de Kanga Wereldrecordpoging
  • Building The Worlds Tallest Building in 7 Months: Sky City in Changsha, China
  • Building a 30-Storey Hotel in 15 Days: Hotel T30 by China’s Broad Sustainable Building
  • Oudejaarsconference 2013 by Theo Maassen: Einde Oefening
  • A Very Cool Christmas by Sam Irvin: Full Movie Starring George Hamilton
  • A Mom For Christmas by George T. Miller: Full Movie Starring Olivia Newton-John
  • Happy New Year To All My Friends
  • Biggest Fireworks Display of All Time in Kuwait City, Kuwait
  • Links

    Milieunet op..


    Review http://www.stichtingmilieunet.nl/andersbekekenblog/ on alexa.com

    Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /domains/stichtingmilieunet.nl/DEFAULT/andersbekekenblog/wp-content/plugins/wp-shortstat.php on line 128

    Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to udp://whois.happyarts.net:8000 (php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known) in /domains/stichtingmilieunet.nl/DEFAULT/andersbekekenblog/wp-content/plugins/wp-shortstat.php on line 128

    Warning: stream_set_timeout(): supplied argument is not a valid stream resource in /domains/stichtingmilieunet.nl/DEFAULT/andersbekekenblog/wp-content/plugins/wp-shortstat.php on line 129