Anders Bekeken

Stop met de bezorging van De Telefoongids en de Gouden Gids

Geschreven op 2-9-2008 - Erik van Erne. Geplaatst in Afval
Pin It

stop-telefoongids.png21 augustus 2012: Zo, de Tweede Kamer gaat zich eindelijk ook eens bezighouden met het stoppen van het ongevraagd bezorgen van de Telefoongids. Een meerderheid van PvdA, CDA, SP, D66, GroenLinks en ChristenUnie willen de Telecomwet aanpassen, waarin is opgenomen dat er een verplichting is om de gids te verspreiden.

De kwestie is actueel vanwege een van internetondernemer en -journalist Alexander Klöpping, die, net zoals vele anderen al jaren roepen, het ongevraagd toezenden van de gids niet meer van deze tijd vindt. Op zijn website staat geen informatie. Er wordt direct doorgelinkt naar het opzegformulier van De Telefoongids. Helaas weten we al lang dat dat geen garantie biedt. Veel mensen hebben het formulier ingevuld, maar ontvangen nog steeds die ongewenste Telefoongids.

Het idee voor een opt-in systeem van meneer Klöpping is al heel vaak geopperd door tal van organisaties en initiatieven om van de ongevraagde bezorging van de Telefoongids af te komen. Mensen die een gids willen, moeten die dan zelf aanvragen. Nu maar hopen dat de Tweede Kamer meerderheid snel een wijziging van de Telecomwet kan afdwingen en dat de Telefoongids inderdaad een opt-in systeem gaat hanteren.

Zie ook: Het cadeau van de Telefoongids en de Gouden Gids: Weg ermee!Campagne Ik moet naar ConsuWijzer voor Oplossing van een Conflict by Cabaretier Hans Dorrestijn – Nationale Afmeldweek: Bel me niet register en Bel niet aan register tegen Colportage – Weg met de reclame-rotzooi: De Nee-Nee en de Nee-Ja stickers – Gratis Terugsturen van De Telefoongids

Zie ook: 3D Portraits made from Phone Books by Alex QueralBuilding Made From 7,000 Recycled Phone Books

2 september 2011: Zo, het is weer zover. De kilo’s papier worden weer in heel Nederland bij de huizen neergedonderd. Ja, letterijk. Zoveel mensen die er vanaf willen en het lukt maar niet. Telefonisch contact wil niet helpen. Schriftelijk opzeggen van die verdomde telefoongids en gouden gids ook al niet en per e-mail opzeggen levert ook weinig tot geen resultaat op. Een Ja/Nee of Nee/Nee sticker helpt ook al niet. Schande.

In Amsterdam wordt er nu opgeroepen tot een verbod om die berg papier te bezorgen. Wordt het nou niet eens tijd om dit landelijk aan te pakken. Laat iedereen die zo’n gids ongevraagd ontvangt dat ding gewoon per post terugsturen. Cirkeltje zetten om het adres van de afzender en in de postbus ermee. Dat helpt echt wel want dat levert de afzender een vermogen op aan kosten voor porto. Nee, u plakt er uiteraard geen postzegels op. U heeft toch niet gevraagd om die gids? Niet gewenst is gewoon retourneren.

1 september 2010: Zo, we zijn weer twee jaar verder en wat blijkt? Er is nog weinig to niets veranderd. Nog steeds wordt de gratis gids ongevraagd bezorgd. Waarom men daar niet mee stopt is mij een raadsel. Kost ongelofelijk veel geld voor drukken en distributie en heel veel mensen zitten niet echt te wachten op dit cadeau. Gooien ‘m gelijk weg. Bij het oud papier uiteraard.

Ik zou willen voorstellen: stop met de gratis ongevraagde bezorging en geef mensen die de gids wel willen hebben de mogelijkheid om die te bestellen via internet of een bestelkaartje. Dus niet afmelden, maar aanmelden. Achterin De Telefoongids zit een kaartje waarop mensen kunnen aangeven, dat ze De Telefoongids het jaar erop niet meer willen ontvangen. Zie online afmelden voor De Telefoongids.

2 september 2008: Anno 2008 ploft er nog steeds elk jaar een ge-update Telefoongids van zo ongeveer een halve kilo tot 1 kilo bij elk huishouden en elk bedrijf in de bus, hetzelfde gebeurt met de Gouden Gids. Een hele hoop mensen gooien die zware boeken gelijk weer in de oud-papier bak of de vuilnisbak omdat ze hem geen seconde gaan inkijken, of hij ligt het hele jaar naast de telefoon te verstoffen. Er zijn al jaren de altijd up-to-date sites van De Telefoongids en de Gouden Gids zelf, en bijna iedereen weet dat.

Stopdetelefoongids wil een universele opt-out mogelijkheid starten voor De Telefoongids én De Gouden Gids. Ook wil men media aandacht genereren en een open brief opstellen die we kunnen richten aan de organisaties die deze boeken verspreiden, waarmee we hopen af te spreken dat ze onze registraties gaan verwerken en de oplages verlagen. In België voert men al veel langer actie tegen de ongevraagde verspreiding van dit soort gidsen.

afvaltelefoongidsen.jpgHet is absoluut niet de bedoeling van Stopdetelefoongids dat álle papieren telefoongidsen opgeheven worden! Er is een hele grote groep mensen heel blij met De Telefoongids en/of de Gouden Gids. Wilt u de gidsen niet meer ontvangen dan kunt u dat hier even aangeven. En hier kunt u zien dat al heel wat mensen dat  al hebben gedaan. Dat spaart het milieu en bomen! Bovendien is het niet meer nodig om al die gidsen eerst via vrachtauto’s door het hele land te verspreiden en dat bespaart weer heel veel energie. Misschien kan minister Jacqueline Cramer hier ook gelijk even iets aan doen. Bron: Stop de Telefoongids

Van Henry Kirkels ontvingen wij enkele foto’s (klik op de foto voor een vergroting) die in feite voor zich spreken. Zijn commentaar wil ik u niet onthouden: Vroeger toen de telefoonboeken nog door de Post {TNT} werden bezorgd was dit dus absoluut niet waar ,is dit nu geen bewijs van teveel en te vaak laat het weer de de post doen en dan om de 2 a 3 jaar is de hoop zeker niet zo hoog.?? Laat dit ook eens weten bij de KPN.!!!!!!

dsc00156.JPGdsc00158.JPGdsc00160.JPG

30 Reacties

  1. jaap zegt:

    2 september 2008 om 13:00 | Permalink

    Ach, vanaf volgend jaar krijgt u nog maar 1 gids om bij het oud papier te gooien.

    http://www.nu.nl/news/1721845/30/Telefoongids_mag_Gouden_Gids_overnemen.html

  2. Edwin zegt:

    17 juni 2009 om 18:54 | Permalink

    Ik heb me lange tijd geleden aangemeld op die site, maar helaas… het heeft niet geholpen, weer 2 kilo papier rechtstreeks bij het oud-papier…. zo zonde

  3. Ria zegt:

    15 september 2009 om 14:41 | Permalink

    Ik heb me vorig jaar aangemeld om in de toekomst geen telefoonboek meer te willen ontvangen en wat blijkt…. het heeft niet geholpen, want er plofte er vandaag weer een op mijn deurmat. Kan ik dit telefoonboek ergens heen (terug)sturen of brengen, want ik gebruik ‘m toch niet?!

  4. Erik van Erne zegt:

    15 september 2009 om 15:06 | Permalink

    @Ria

    Ik zou gewoon weer afmelden. Telefoonboek terugsturen wordt ook een heel gedoe, ben ik bang voor, tenzij iemand een oplossing weet, die mij bekend is.

    Wordt dan toch weer kiezen voor het oud-papier. Zonde van al dat papier, het drukken, de logistiek, enz, enz.

  5. Fred zegt:

    16 september 2009 om 09:07 | Permalink

    Kijk even IN die papieren gids op de één na laatste pagina van het eerste grijze deel.
    Er zit -voor zover ik weet voor het eerst- een formulier in om je AF TE MELDEN bij “De Telefoongids” zelf!
    Ik ben dus bang, dat al die aanmeldingen bij goedbedoelde sites niet hebben geleid tot een overeenstemming met “De Telefoongids” en gewoon verloren zijn gegaan…

    Maar niet getreurd; nieuwe kansen dus, al kost het wel een postzegel en hebben ze dan formeel je handtekening dat je afziet van “het recht op een gids”.

  6. Ben zegt:

    12 oktober 2009 om 18:19 | Permalink

    denk is aan al die werkelozen die hier door komen en ach dan hebben we toch ook weer wat te Recyclen dus lekker doorgaan met deze gids niet iedereen heeft al internet de bejaarden zijn er blij mee hoe weet ik dit allemaal nou heel eenvoudig ik loop er zelf mee en als je dan een bejaard mens over slaat moet je ze horen dus vrolijk door gaan met bezorgen

  7. Maaike zegt:

    3 april 2010 om 23:02 | Permalink

    Afmelden voor de papieren telefoongids:
    detelefoongids.nl -> klantenservice en dan rechts in beeld staat: ‘Afmelden papieren gids’ met daaronder een link die een formulier opent waarop je je kunt afmelden voor de papieren telefoongids.

  8. Erik van Erne zegt:

    4 april 2010 om 11:03 | Permalink

    Geweldig. Eindelijk gaat ook de politiek zich met de gratis en vaak ongewenste, verspreiding van de telefoongids bezighouden.

    PvdA wil einde aan verspreiding van gratis Telefoongids http://goo.gl/EuUg

  9. Erik van Erne zegt:

    6 april 2010 om 11:59 | Permalink

    Kassa vraagt zich dan ook af of huis aan huis distributie van 7 miljoen (!) gedrukte gidsen nog wel van deze tijd is. En is de distributie van deze loodzware telefoonboeken eigenlijk nog wel te rijmen met de maatschappelijke wens tot duurzaamheid? De productie van de miljoenen telefoongidsen is namelijk goed voor een half procent (!) van de totale Nederlandse papierconsumptie per jaar.
    Get Microsoft Silverlight
    Bekijk de video in andere formaten.

  10. Peter van der Klugt zegt:

    29 juli 2010 om 21:03 | Permalink

    Ik was gisteren toevallig thuis toen de telefoongids/gouden gids in de bus gedaan werd. Ik heb de bezorger aangesproken en hij zei dat hij de gids gewoon overal in de bus moest doen behalve bij ja/nee stickers of als iemand er over klaagde. De bezorger heeft dus geen lijst met opt-out adressen (of ze gebruiken hem niet). M.a.w. de afmeldactie heeft dus geen moer uitgehaald !

  11. Ria zegt:

    30 juli 2010 om 07:33 | Permalink

    Toen ze eerder deze maand de telefoongidsen aan het verspreiden waren, belandde er een in onze brievenbus. Ik ging in de hal kijken en zag ‘m liggen. Tegelijkertijd belde er iemand aan om de gids weer op te halen; die was per ongeluk in de bus gedaan. Ze had een lijst bij zich met daarop de huizen die ze moest overslaan. Het invullen en versturen van het formulier uit de telefoongids heeft dus nut gehad! Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat!

  12. Erik van Erne zegt:

    28 augustus 2010 om 17:59 | Permalink

    3D Portraits made from Phone Books by Alex Queral

    Taking an ordinary phone book, Alex Queral carves a face into this object of so many faceless names. With the book, a very sharp X-ACTO® knife, a little pot of acrylic medium to set detail areas and a great deal of talent, Queral literally peels away the pages like the skin of an onion to reveal the portrait within. Once the carving is complete, he will often apply a black wash to enhance the features and then seal the entire book with acrylic to preserve the work. However, he never loses the line registration; and the book remains quite pliable. Sources: Toxel and Projects Gallery

  13. Eduard zegt:

    22 september 2010 om 12:46 | Permalink

    Ik heb zojuist de combi goudengids/telefoongids in de brievenbus gedaan met als opmerking op de kaft “retour afzender” ik heb toch echt duidelijk een NEE/NEE sticker op mijn bus zitten. Ik hoop dat meer mensen deze actie zullen volgen. Als TPG tonnen met troep (papier) te verwerken krijgen zullen ze het wel openemen met de aanbieder.
    Zou leuk zijn als ze retour worden bezorgt en dat de telefoongids de portokosten moet betalen ;-)

  14. Walther zegt:

    12 oktober 2010 om 12:38 | Permalink

    Wij krijgen de gids alsnog ondanks opzegging in april! De distributeur kon de opzegging niet aan, meldt de Telefoongids.

    De Telefoongids heeft gereageerd! Ze wisten me te melden dat ik inderdaad in het bestand sta om de gids niet meer te ontvangen.
    De medewerker meldt verder: ‘Maar, helaas waren de stratenlijsten van Amsterdam reeds ingevoerd en heeft dat elkaar gekruist, zodat uw naam niet op de stratenlijst van de verspreider voor kwam’.

    Dat snapte ik niet… we hadden begin april al opgezegd. Meteen, de dag dat dat kon. Dat is meer dan een half jaar geleden! Dus heel Nederland krijgt gewoon die gidsen deze week op de stoep? Opzegging of niet. De stratenlijsten worden ver van tevoren uitgedraaid en het bestand waar u in stond voor het niet ontvangen van de gids hebben wij pas in juli ontvangen. U staat dus pas vanaf 27 juli (dus 4 maanden na het invullen van het formulier) in ons bestand maar de stratenlijsten waren reeds verwerkt’. Dat is 3 maanden geleden!

    Ze sluit af met: ‘Vanaf volgend jaar ontvangt u de gids niet meer….’. We gaan het zien, maar ik ben bang dat we er nog niet klaar mee zijn. Tekst gedeeltelijk overgenomen van http://www.delaatstemeter.nl/gastcolumns/en-waarom-krijgen-we-toch-allemaal-die-telefoongids/

    Redactie Anders Bekeken: Wat een ongelofelijk onzin verhaal van de Telefoongids. Ze doen er echt alles aan om die telefoongids gewoon te blijven afleveren. Die wordt letterlijk bij de mensen door de brievenbus geramd. Schande, schande, schande.

  15. Eduard zegt:

    12 oktober 2010 om 14:08 | Permalink

    Ik heb een klacht ingediend bij de Stichting reclame code. Deze werd echter niet in behandeling genomen aangezien………..nu komt het goede nieuws……..er meerdere klachten binnen waren gekomen met de zelfde strekking en ze mij op de hoogte zouden houden met de voortgang / uitkomst.

    Wordt vervolgt.

    Zijn er al meer mensen geweest die de reclame retour afzender in de postbus hebben gedaan ?

  16. DJ an Honk zegt:

    19 november 2010 om 15:00 | Permalink

    Ook was ik gisteren toevallig thuis. De telefoongids werd zelfs in de brievenbussen met een “NEE NEE” sticker gedumpt. Toen ik de bezorger daarover aansprak wist hij niet eens het verschil tussen geadresseerde of ongeadresseerde post.!!

    Waarvoor plakken we eigenlijk die sticker op de brievenbus? De telefoongids negeert deze in ieder geval!

  17. D. Boshouwers zegt:

    25 november 2010 om 22:57 | Permalink

    Al maanden geleden aangeven de gids NIET meer te willen ontvangen, dus ligt hij vandaag 2x!!!! in de bus. Oftewel zeg maar Nee dan krijg je er 2???? Waar kan ik hier een klacht over indienen???

  18. Rob zegt:

    10 december 2010 om 11:08 | Permalink

    Ik ben zelf bezorger van de Gouden Gids. Als je de klus aanneemt, dan krijg je een lijst met wie wel en wie niet een Gouden Gids wil. Van oudsher is het normaal dat iedereen een telefoongids/Gouden Gids krijgt. Veel oudere mensen zijn ook erg blij om dit weer te ontvangen. Als je de Gouden Gids dus niet wil, dan kan je dat zelf aangeven bij de Telefoongids/Gouden Gids. Doe je dat niet, terwijl je dus weet dat je hem krijgt, dan is dit je eigen verantwoording.

  19. Eduard Ponsen zegt:

    10 december 2010 om 11:16 | Permalink

    @ Rob de dikke reclamefolder bezorger:
    Opzeggen werkt dus niet (Zie boven.) maw: BS!

  20. boze ontvanger zegt:

    23 januari 2011 om 22:57 | Permalink

    Gelul, dat de lijsten al gemaakt zijn. Ik heb in april 2010 afgezegd en ontvang eind januari 2011 een Telefoongids. Die bezorgers hebben helemaal geen lijst mee met adressen van mensen die een telefoongids willen. Ze douwen gewoon in elke gleuf een gids, als het niet past gooien ze het erop of eronder.

    Hij gaat retour afzender, kijken of ze het dan afleren.

  21. Mark zegt:

    24 januari 2011 om 00:18 | Permalink

    Ondanks vorig jaarse afmelding hebben wij deze telf gids ook weer ontvangen, het is gewoon big business voor die gasten.

    En het is pure milieuverspilling!!

    Mijn oplossing:

    Ik stuur ze de oude gids terug (nieuwe blijft hier) gratis antwoord nr Tnv;

    De Telefoongids

    Antwoord nr 46490
    1060 WD Amsterdam

    En aangezien ‘2011 het internationaal jaar van het bos cq bomen’ is moet aan deze papier verspilling snel een einde komen.

    Allemaal het oude boek terugsturen mensen zo leren wij hun deze gretigheid wel af!

    (het postadres is van ’n internet reactie elders dus 1x verifiëren kan geen kwaad)

  22. Wilfred zegt:

    20 maart 2011 om 15:26 | Permalink

    @Mark, bedankt voor de tip!

    Ik had mij ook afgemeld vorig jaar, en heeft niet mogen baten.

  23. Wilfred zegt:

    20 maart 2011 om 15:40 | Permalink

    PS: Ik heb het adres geverifieerd via antwoordnummer.nl

  24. Maarten Rijgersberg zegt:

    29 maart 2011 om 00:26 | Permalink

    Ik heb de telefoongids/gouden gids ook terug gestuurd naar het antwoordnummer.
    Heb me ook al twee keer afgemeld en heb een NEE/NEE sticker!

    Op 10 februari 2008 heb ik al een brief gestuurd aan de toenmalige minister van Milieu, mevrouw Jacqueline Cramer. Helaas heb ik nooit een volledig schriftelijke antwoord mogen ontvangen. Een medewerkster van het ministerie belde me en zei dat ze zich volledig in de brief konden vinden maar dat ze eenvoudigweg de tijd niet hadden om dit op te lossen wegens andere doelstellingen. Vreemd genoeg werd er enkele maanden nadien een motie ingediend of er geen belasting op drukwerk moest worden geheven. Het laat zich raden dat deze motie werd afgekeurd.

    Mijn oplossing was ook het OPT-IN systeem van de OPTA toe te passen (beter bekend als het SPAM verbod)
    “Het gebruik van automatische oproepsystemen zonder menselijke tussenkomst (automatische oproepapparaten), fax of e-mail met het oog op direct marketing kan alleen worden toegestaan met betrekking tot abonnees die daarin vooraf hebben toegestemd.” Ik ben van mening dat je een JA/NEE of JA/JA sticker moet hebben als je WEL ongeadresseerd drukwerk wilt ontvangen. En dus niet andersom!

    Bij verkoop van een woning of andersoortige leegstand dient de sticker verplicht te worden verwijderd zodat er geen drukwerk word bezorgd. Er wordt namelijk voorbij gegaan aan een heel belangrijk feit: namelijk dat ik mezelf niet zou moeten hoeven beschermen tegen ongevraagd drukwerk. De wet zou het milieu en de burger in beginsel moeten beschermen tegen het ongevraagde drukwerk in plaats van andersom.

    Met deze maatregel zouden we ook in één klap aan CO2 doelstellingen kunnen voldoen omdat er minder drukwerk word vervoerd. Ook valt er winst te behalen door reductie van houtkap (en import), verkeersdruk, gebruik van chloor of andere middelen (bleken van papier), productie plastics (hoesjes om folders), productie en gebruik inkt en uiteindelijk het feit dat een groot deel van deze stoffen nodeloos verbrand word of bij recycling voor veel afvalwater zorgt. Minder papier betekend ook minder recycling en we weten dat recyclen veel energie kost.. ook dat besparen we en kunnen we berekenen. De besparing is een CO2 reductie die becijferd kan worden om de KYOTO doelstellingen te kunnen behalen, dus iedereen wint!

    Er zijn meerdere cijfers die in klein opzicht van elkaar afwijken maar om een beeld te geven een passage uit mijn brief (geupdate naar 2009 cijfers): Elk huishouden ontvangt wekelijks gemiddeld 31 folders in de brievenbus. Dat is 32 kilo reclamedrukwerk per jaar!

    Het aantal huishoudens op 1 januari 2009 bedroeg 7,31 miljoen. In Nederland is dat dus bijna 234 miljoen kilo papier!
    Slechts een klein percentage hiervan is gerecycled, het overgrote deel is afkomstig van houtkap! Er worden dus bomen gekapt voor reclame van winkels waar we zelfs nooit komen! Voor 1000 kilo papier heb je 2000 kilo hout nodig, dat is dus 468 miljoen kilo hout!

    Drie op de tien ontvangers gooien alles ongelezen weg, de helft beland bij het reguliere huisvuil en word dus direct weer verbrand. De landelijke dekking van de NEE/NEE NEE/JA sticker is nu slechts 13,6 procent.

    Stel je voor:
    1. Dat alle mensen die te lui zijn om een NEE/NEE sticker te halen, of gewoon niet weten waar ze sticker kunnen halen, maar eigenlijk geen drukwerk willen ontvangen dit nu niet meer ontvangen.
    2. Dat alle huizen waar leegstand is dit niet meer ontvangen.

    Stel je voor welk een milieuwinst we zouden behalen zonder er feitelijk iets voor te hoeven laten! Iedereen die een folder wilt krijgt nog steeds zijn folders…

    Ik vraag het me vaak af: waarom maken wij de wereld niet beter met zulke simpele middelen? Waarom leggen wij ons hier bij neer? Waarom accepteren wij dit?

    Ik moet de brief dus weer gaan schrijven.. nu maar naar het ministerie van infrastructuur en milieu ze zullen toch gehoor moeten geven aan de burgers die deze onzin niet pikken? Ik heb even op de website gekeken en ze moeten wel akkoord gaan als ik de inleidende tekst mag geloven, hier komt die namelijk:

    “Ministerie van Infrastructuur en Milieu

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu zet in op leefbaarheid en bereikbaarheid, met een vlotte doorstroming in een goed ingerichte, schone en veilige omgeving. Het ministerie werkt aan krachtige verbindingen over de weg, spoor, het water en door de lucht, beschermt tegen wateroverlast en bevordert de kwaliteit van lucht en water. Vlot, veilig en leefbaar: dat is Infrastructuur en Milieu.”

    Ik ga de brief opnieuw posten.
    Stichting Milieunet, bedankt voor deze website en ik hoop dat ik de lezers niet verveeld heb met mijn relaas! ;-)

    @Maarten
    Heb uw reacties samengevoegd. Mij heb je er in elk geval niet mee verveeld. Het is te gek voor woorden dat het afmelden voor iets wat u en ik niet willen zoveel moeite kost. Erik van Erne

  25. Annet zegt:

    19 augustus 2011 om 20:19 | Permalink

    Vorig jaar me afgemeld voor de gouden gids.
    Nu toch weer in de brievenbus. Kom ik nou nooit van dat stomme ding af

  26. Eduard Ponsen zegt:

    31 augustus 2011 om 17:00 | Permalink

    Vorig jaar heb ik me afgemeld, de gids retour afzender gedaan in de brievenbus gedaan en tevens een klacht ingediend bij de reclame code comm en ja hoor vandaag lag hij er weer.

    Zojuist wederom retour afzender in de brievenbus gedaan. Ik hoop dat vele mijn voorbeeld zullen volgen ! Zullen ze erg blij mee zijn bij TPG ;-) ik mag hopen dat de portokosten voor KPN/Goude Gids zijn

  27. Ester zegt:

    24 oktober 2011 om 19:48 | Permalink

    Poe poe , we zijn wel erg milieu bewust bezig hier zo he?
    Ik wed dat de helft van heel Nederland niet eens kijkt naar het recyclen van hun eigen huisvuil.. Laat staan dat ze zich bekommeren om hun eigen co2 uitstoot…

    Laat staan…. Dat ze zich druk maken om mensen die bijvoorbeeld geen internet hebben…. Maak je toch allemaal niet zo druk joh!

    Dingen rond het internet zijn veel MILIEU ONVRIENDELIJKER dan een simpel telefoonboek ;)

    Ik zou maar eens gaan kijken naar de niet duurzame productie van telefoontoestellen laat staan hoe ze NIET DUURZAAM worden afgebroken door de natuur ;)…

  28. Erik van Erne zegt:

    24 oktober 2011 om 20:01 | Permalink

    @Ester
    Dat er dingen zijn die nog veel slechter voor het milieu zijn dan de gratis en ongevraagde bezorging van vele miljoenen telefoongidsen is zeker waar, maar daar gaat het nu even niet om.

    Hier gaat het simpelweg om het feit dat heel veel mensen ongevraagd telkens zo’n telefoongids-gouden gids ontvangen en er met geen mogelijkheid vanaf komen, terwijl ze dat wel willen. Te gek voor woorden eigenlijk en een schande dat dit nog steeds kan in Nederland.

  29. Maarten zegt:

    24 oktober 2011 om 23:07 | Permalink

    Tja Esther wat moet ik daar nou van zeggen.. het verbaasd me eerlijk gezegd dat je de moeite neemt om een opmerking als deze te plaatsen.. het motief, nog het nut ontgaat me volledig.
    Scroll even naar boven en lees waar dit forum over gaat..

  30. Mark zegt:

    26 oktober 2011 om 21:28 | Permalink

    @ester,

    Jou vergelijking raakt nog kant nog wal, mijn (oude) telefoon kan ik wel nog goed gebruiken en krijgt straks zelfs ’n 2e leven elders, het telefoon boek heb ik absoluut niet meer nodig maar daar slopen ze wel nog steeds bomen voor!

    Overigens gaat hier ook over systemen op order houden cq afspraken (afmeldingen) nakomen, idg door deze firma.

    Op internet wordt Spam stevig bestraft… ik vrg mij; waarom kunnen bedrijven zoals betreffende firma met deze ‘offline spam’ nog steeds wegkomen zonder een boete te krijgen ?!

Plaats zelf een reactie:

(U heeft ruimte voor 400 tekens)
*

Categorieën

  • Afval (511)
  • Agenda (2.627)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (116)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (638)
  • Communicatie (372)
  • Cradle to Cradle (388)
  • Design (212)
  • Dieren (181)
  • Duurzaam (2.052)
  • Educatie (335)
  • EEN-Armoede (250)
  • Energie en Besparing (2.615)
  • English Channel (1)
  • Europa (29)
  • Evenementen (119)
  • Geluid (21)
  • Gezondheid (277)
  • Goed Doel (113)
  • Green Deal (8)
  • Greenwashing (112)
  • Hergebruik-Kringloop (274)
  • Iets anders (299)
  • Int. Samenwerking (186)
  • Investeren (132)
  • Kerst (157)
  • Klimaat (1.571)
  • Licht (356)
  • Lucht (31)
  • Mensenrechten (161)
  • Milieu (736)
  • MVO (106)
  • Natuur (634)
  • Nederland (7)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (156)
  • Oud & Nieuw (104)
  • Pasen (3)
  • Sinterklaas (32)
  • Sport (197)
  • Vakantie (72)
  • Valentijn (37)
  • Verkiezingen (54)
  • Vervoer en OV (789)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (268)
  • Welzijnswerk (28)
  • Schrijvers

    Recente berichten

  • Ik Ben Blij Dat Ik Je Niet Vergeten Ben by Joost Nuissl
  • Valentijnsdag: Als de dag van toen.. by Reinhard Mey
  • Valentijnsdag; Voor Haar by Claudia de Breij
  • The Relationship Between The Earth, The Moon and The Sun: An Amazing Documentary
  • Lef in de Liefde: Handboek voor Gezonde Relaties by Shakti Gawain en Gina Vucci
  • The Ultimate Sports Bra: OMbra and the OMrun Platform by OMsignal at CES 2016 in Las Vegas
  • Death of the Sun Mind Blowing Documentary: What if the Sun Stop Shining
  • Facilitair & Gebouwbeheer 2016: Besparing door Noviteiten – De FGNoviteitenprijs 2016
  • Record Voor Windenergie in Nederland in 2015: Duurzame Energie voor 2,4 Miljoen Huishoudens
  • Natalie Cole Overleden: This will be and Unforgettable – R.I.P. Natalie
  • Nieuwbouw Dutch Institute For Fundamental Energy Research DIFFER met BREEAM Excellent
  • Het E-Vier Pakket voor Elektrisch Rijden by Nissan: Vier keer Voordeel Plus Gratis Oplaadpunt
  • Vakantiesalon Vlaanderen 2016 en B&B Expo 2016 in de Antwerp Expo
  • Fiscaal Voordeel in 2016 voor Circulaire Innovaties met de MIA en Vamil: De Milieulijst 2016
  • Fiscaal Voordeel in 2016 met de Energie InvesteringsAftrek (EIA): De Energielijst 2016
  • De Reis van het Bewustzijn, de Reis van ons Leven: Ontwaken
  • Oudejaarsconference 2015 by Herman Finkers
  • Gute Nacht, Freunde by Reinhard Mey
  • Vuurwerk Afsteken Met Oud en Nieuw: Tips voor het Veilig Afsteken van Vuurwerk
  • Baas Over Je Eigen Energie by Greenchoice: De Groenste Energie is Je Eigen Energie
  • Links

    Milieunet op..


    Review http://www.stichtingmilieunet.nl/andersbekekenblog/ on alexa.com