Anders Bekeken

Circulair Inzamelconcept Voor Folie by Renewi, Rodepa Plastics En Sphere

Geschreven op 13-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Afval, Cradle to Cradle - Circulair Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Renewi, Rodepa Plastics en Sphere introduceren samen een nieuwe circulaire afvalzak voor de inzameling van folie.

Afvalfolie dat Renewi met de nieuwe zak inzamelt, verwerkt Rodepa Plastics tot recyclaat dat vervolgens door Sphere wordt gebruikt om nieuwe foliezakken te maken.

Hiermee ontstaat een circulair inzamelconcept waarvoor geen nieuwe fossiele grondstoffen worden gebruikt en met een belangrijk lagere CO2-uitstoot. 

Renewi zamelt bij een groot deel van haar klanten zachte kunststoffen zoals verpakkingsfolie in. Vaak wordt dit gecombineerd met de inzameling van papier en karton. Hiervoor worden zakken gebruikt waarin het folie wordt verzameld. Dit maakt het mogelijk kunststoffen eenvoudig aan de bron te scheiden en op een efficiënte manier te transporteren.

Door de samenwerking met zakkenproducent Sphere en kunststofrecyclingspecialist Rodepa Plastics, is Renewi vanaf nu in staat om van een deel van het ingezamelde kunststofafval nieuwe inzamelzakken te maken.

De grondstoffen die hiervoor gebruikt worden, komen voortaan uit eigen inzamelactiviteiten waardoor de bedrijven de grondstoffencirkel sluiten.

The Human Element by James Balog

Geschreven op 13-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Natuur Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

The Human Element stars renowned photographer James Balog (of Chasing Ice). “When I became a photographer, I wanted to celebrate the elegance and beauty of Nature,” James notes. “But, I soon realized there was a more complex story going on about the collision between people against nature.

“I feel a great sense of urgency to bear witness to the historic moment that we’re in. These changing conditions in our world are not an abstraction – they’re real and immediate and urgent,” James adds.

“Balog’s ultimate hope is not to preach, but to use art to raise awareness of the interconnectivity between nature and a singular, all-powerful force on earth: The Human Element.

Considering Earth, Air, Water, Fire — and the Fifth Element: People — James continues, “An imbalance in one element leads to an imbalance in another. People are the only elements that can choose to restore balance. And that gives me hope.

In The Human Element, Balog follows the four classical elements — air, earth, fire, and water — to frame his journey. Balog explores wildfires, hurricanes, sea level rise, coal mining, and changes in the air we breathe.

The Human Element tells an urgent story. It is also an extended wish for a more balanced relationship between humanity and nature.“We, humans, are a force of nature.

At the same time, human activities alter the basic elements of life – earth, air, water, and fire – those elements change human life in turn.In this riveting and visually rich drama, blending art and science, we follow renowned environmental photographer James Balog as he explores wildfires, hurricanes, sea level rise, a struggling coal mining community, and our changing air supply.”

See also: Chasing Ice by James Balog: The Story of the Earth’s Changing Climate – TED Talk: Time-lapse Proof Of Extreme Ice Loss by James Balog

Huis & Energie: De Nationale Consumentenbeurs Voor Duurzame Energie by Good!

Geschreven op 13-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Energie en Besparing Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Good! lanceert de consumentenbeurs Huis & Energie. De beurs is ingedeeld in acht segmenten: Zonne-energie, Warmte, Verlichting, Smart & Domotica, Isolatie, Ventileren en Koelen, Vervoer en Financiën.

De eerste editie van de beurs vindt plaats van vrijdag 24 mei tot en met zondag 26 mei 2019 in de Brabanthallen in Den Bosch.

Huis & Energie is een event van Good! (powered by Milieu Centraal). Het is de grootste en meest complete consumentenbeurs van Nederland voor duurzame energie. De beurs wordt in directe samenwerking met Milieu Centraal én met de belangrijkste branche-organisaties en media
georganiseerd. Die bereiken miljoenen actieve consumenten via print en online. 

Huis & Energie is een nieuw event en een nieuw concept dat duurzaamheid en besparing vanuit een nieuwe en positieve propositie onder de aandacht van de consument brengt’, vertelt Henriette Vrisekoop van Good!.

‘Verreweg de meerderheid van de bevolking is ervan overtuigd dat er iets met de verduurzaming van hun woning en hun leven moet gaan gebeuren. Om te besparen op energiekosten of omdat ze zich zorgen maken over in welke wereld hun kinderen straks leven. Maar de grote vraag is: hoe moet je dat aanpakken, waar moet je beginnen, wat is waar en wat is niet waar? We moeten als specialisten niet onderschatten hoeveel mythes en onwaarheden er nog rond gonzen.

Nederland moet massaal van het gas af. De belangstelling voor duurzaam wonen is ongekend hoog! Méér dan 60% van de Nederlanders is geïnteresseerd in duurzame energie. Ook belanden consumenten steeds vaker op onze vakbeurzen. Het is daarom de hoogste tijd voor een beurs voor consumenten die duurzaam willen wonen.

Alle belangrijke fabrikanten, leveranciers, groothandels, dienstverleners, energiebedrijven, adviseurs en consumenten samen onder één dak op de Huis & Energie consumentenbeurs. Op één plek vinden consumenten duurzame producten, systemen, technieken diensten.

Op Huis & Energie kan de consument de vakman spreken en concrete antwoorden krijgen op concrete vragen. Het verduurzamen van je huis gaat in eerste instantie altijd geld, soms zelfs veel geld, kosten. 

Bij de eerste editie wil Good! 10.000 tot 15.000 bezoekers trekken. Om dit doel te realiseren is onder meer een partnership met Milieu Centraal aangegaan. Vrisekoop hierover: ‘Zij ondersteunen het event zowel in meedenken met en checken van het concept als met het werven van bezoekers. Hun website heeft bijna 10.000 unieke bezoekers per dag, allemaal bezoekers die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid. Hun social media bereik is ook immens. Verder staat er een partnership met UNETO-VNI op stapel die met publiekscampagnes hun nieuwe naam Techniek Nederland gaan promoten en daar Huis & Energie in meenemen.’

Een eyecather die Vrisekoop tot slot nog wil noemen, is het Duurzaam Droomhuis. ‘We bouwen op Huis & Energie een echt huis van enorme afmetingen waar alle duurzame producten, van zonnepanelen tot led-lampen tot lage temperatuur radiatoren een plaats hebben.

Het Duurzaam Droomhuis is een gezamenlijk project met Milieu Centraal. Het komt centraal op de beurs te staan en is in feite de beursstand van Milieu Centraal waar al hun adviseurs uitleg en voorlichting geven.’ 

Het Duurzaam Droomhuis is het middelpunt van Huis & Energie. 

Zie ook: LED Expo Benelux Verplaatst Naar Najaar 2019: LED Expo Wordt LED + Elektro 2019 by Good! – Good! Lelystad 2010: Dé Duurzame Consumentenbeurs – Fashion for Good Experience Amsterdam: Museum Over Circulaire Mode en Duurzame Innovaties – Solar Solutions International 2018: Het Grootste Zonne-energie Platform in de Benelux by Good!

Subsidie Van 5000 Euro Voor Aanschaf Elektrische Bestelauto Voor Ondernemers In Rotterdam

Geschreven op 12-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Ondernemers in Rotterdam of aangrenzende gemeenten kunnen vanaf 6 december subsidie aanvragen om een elektrische bestelauto aan te schaffen.

De gemeente wil met de regeling emissievrij vervoer in de stad stimuleren.

De regeling is bedoeld voor ondernemers die vaak met hun bestelauto in de binnenstad moeten zijn. Rotterdam wil met de regeling ondernemers stimuleren om elektrisch rijden in te zetten voor het transport van goederen. Evofenedex is tevreden dat de gemeente deze maatregel heeft ingevoerd om zo ondernemers te helpen bij de aanschaf van elektrische voertuigen. Om in 2025 emissievrij de binnenstad van Rotterdam te bevoorraden is deze stimulerende maatregel hard nodig. Zie ook: 
 De Green Deal 010: Zero-Emission Transport in de Binnenstad van Rotterdam in 2020

Ondernemers in en rond Rotterdam kunnen een subsidie van 5000 euro aanvragen voor de aanschaf of lease van een nieuwe elektrische bestelauto (categorie N1 en max. 3500 kg). De subsidie geldt alleen voor volledig elektrische bestelauto’s voor goederenvervoer. De subsidie is voor alle ondernemingen, ook zzp’ers en éénmanszaken.

Zie ook: De Elektrische MAN eTGE en Volkswagen eCrafter Bestelbus by MAN Trucks & Bus – De Elektrische Mercedes eSprinter Bestelbus by Mercedes-Benz Vans –  The Battery-Powered Zero Emissions Mercedes-Benz Vito – De Elektrische Renault Master Z.E. Bestelbus in Meerdere Varianten by Renault Pro+ – De 100% Elektriche Daily Electric Bestelbus by Iveco met een Actieradius van 280 Kilometer –  Het 100% elektrische Iveco busje komt zo – Paggio: De Electric Van voor Israël – De InnoVan Quicc: De Elektrische Bestelauto van de Toekomst by Duracar  – Nissan Townpod, an Electric Van for Everyman – De Opel Vivaro E-Concept: Elektrische Bestelwagen met een Bereik van 400 km by Opel – The Next Tesla: The all electric Walk-In Van (WIV) – ZAP komt met Electric City-Truck –De Elektrische Maxus EV80 Bestelauto by SAIC – Elektrisch Rijden in Nederland: Mooie Voorbeelden van Elektrisch Transport – MKB-Ondernemers Zien Elektrische Bestelauto Wel Zitten by Evofenedex –De Elektrisch Bestelauto Voor MKB-Ondernemers: Slechts 0,3% Rijdt Nu Elektrisch by KiMSubsidie Van 6000 Euro Op Aanschaf Elektrische Auto Vanaf 2020 by Mobiliteitstafel

ANWB Elektrisch Rijden Monitor 2018: Interesse Nederlanders In Elektrische Auto Blijft Gelijk

Geschreven op 12-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

De ANWB doet jaarlijks representatief onderzoek onder de Nederlandse bevolking naar de opkomst van de elektrische auto. Door de uitkomsten van dit onderzoek te koppelen aan de feiten en cijfers uit de markt komt in beeld hoe elektrisch rijden zich in Nederland ontwikkelt. 

De ANWB brengt de monitor jaarlijks uit om haar leden te informeren en in staat stellen de kosten van elektrisch rijden te vergelijken met die van brandstofauto’s.

Ook wil de ANWB hiermee onze partners aansporen de belangrijkste belemmeringen die consumenten nu nog ervaren, versneld weg te nemen. 

De belangrijkste zijn de hoge aanschafprijs en beperkte actieradius. 

Nederlanders lopen nog steeds niet echt warm voor een elektrische auto. Met zo’n auto kan weliswaar steeds verder worden gereden en er zijn meer laadpunten, maar de interesse in volledig elektrische auto’s is het afgelopen jaar gelijk gebleven, meldt de ANWB.

De ANWB doet ieder jaar onderzoek naar de opkomst van de elektrische auto. Uit de Elektrisch Rijden Monitor 2018 (PDF) blijkt dat ongeveer vier op de tien Nederlanders geïnteresseerd zijn in een elektrische auto. Ongeveer een kwart heeft er geen behoefte aan en een grote groep (40 procent) staat hier neutraal in.

De hoge aanschafprijs en de beperkte actieradius zijn de belangrijkste redenen voor een consument om nog geen elektrische auto te kopen.

Het gemiddelde rijbereik van een elektrische auto met een aanschafprijs van 50.000 euro is inmiddels gestegen van 221 kilometer in 2017 naar 264 kilometer en het aantal laadpunten is bijna verdubbeld: van 19.041 naar 36.000 exemplaren.

De consument lijkt te wachten op een meer gangbare, voordelige elektrische auto. Dat wil overigens niet zeggen dat er in de tussentijd niets gebeurt. Zo is het gemiddelde rijbereik van EV’s gestegen.

Van de exemplaren met een aanschafprijs tot € 50.000 is de gemiddelde actieradius toegenomen van 221 kilometer in 2017 naar 264 kilometer in 2018. Ook zijn er meer laadpunten bij gekomen en is het aantal elektrische auto’s op de weg zo goed als verdubbeld van 19.041- naar 36.000 exemplaren.

Het aankoopbedrag van elektrische auto’s is nog steeds fors hoger dan die van vergelijkbare benzineauto’s. Op basis van een Total Cost of Ownership berekening is het verschil aanzienlijk minder.

Vergeleken met 2017 liggen die prijzen juist dichter bij elkaar. In 2017 was een elektrische auto gemiddeld 10% duurder dan een vergelijkbare benzine auto. In 2018 is dit verschil teruggelopen naar 6%.

Zie ook: Steeds Meer Volledig Elektrische Auto’s in Nederland by CBS – Verkoop Elektrische Auto’s in Europa Stijgt Met Bijna 30 Procent In Derde Kwartaal 2018 – Sterke Groei Verkoop Elektrische Auto’s in Nederland: Plus 142% in Eerste Helft 2018 by VWE – EVMonitor: Hét Meest Actuele Overzicht Van De Nederlandse EV-Markt by EV Consult – Aandeel Elektrische Auto’s In Totale Verkoop Personenauto’s In Europa Stijgt Opnieuw In Oktober 2018 – Inpluggen of Doorpuffen: Afscheid van de hybride-auto by Nieuwsuur – Elektrische Auto’s Zijn Nog Te Duur by Inpluggen Of Doorpluggen by Nieuwsuur

Duurzaam Paviljoen Industrieschap Medel Op Bedrijvenpark Medel Geopend

Geschreven op 11-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Bouwen-Klussen Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Op 1 oktober werd het duurzaam paviljoen op bedrijvenpark Medel in gebruik genomen.

Dit is het kantoor voor Industrieschap Medel en daarnaast voorziet het in een educatieve invulling voor de Logistieke Hotspot Rivierenland.

J.C. van Kessel Vastgoed B.V. gaf opdracht voor de bouw van dit duurzame all-electric gebouw.

De officiële opening is verzorgd dhr. Ben Brinck (Voorzitter Industrieschap Medel), dhr. Engelbart (Directeur Logistieke Hotspot Rivierenland), dhr. Voets (Architect) en dhr. Van Kessel (Directeur J.C. van Kessel Groep). 

Medel is een bedrijvenpark met ambitie in onder andere groen en duurzaam.

Voor de nieuwbouw, die in slechts 17 weken is gerealiseerd, is gebruikt gemaakt van een kruislaaghouten constructie. “Hout heeft een duurzaam imago en duurzame kernwaarden. Daarnaast is met hout snel en modulair te bouwen en heeft het voor een all-electric pand gunstige eigenschappen, zoals warmteaccumulatie.” Aldus Ursula Henderson van AVK Houtbouw.

Door het multifunctionele karakter van het pand, is ook wanneer Industrieschap Medel besluit te vertrekken, makkelijk een nieuwe invulling aan te geven. Paul van Bergen van de J.C van Kessel Groep zegt hierover: ““Het mooie aan dit ontwerp is dat je er alle kanten mee op kunt en het  gebruikt kan worden voor nieuwe projecten. Zo kun je naast de nu beoogde kantoor- en scholingsinvulling ook denken aan een restaurant, informatiecentrum of een kinderdagverblijf. Deze constructie maakt eigenlijk alles mogelijk. Een écht duurzaam ontwerp dus!”

Wat ik mis, zijn de zonnepanelen op het dak. Jammer.

Daimler Investeert Miljarden In Elektrische Trucks En Bestelwagens

Geschreven op 11-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

De Duitse automaker Daimler steekt fors geld in elektrisch rijden. Zo wordt de komende jaren zeker 20 miljard euro uitgegeven aan de aanschaf van accu’s.

Daarnaast wordt de vloot elektrisch aangedreven voertuigen fors uitgebreid, waaronder vrachtwagens en bestelauto’s.

In 2022 moet van circa 130 typen auto’s van Mercedez-Benz een elektrische variant zijn. Ook trucks, bestelwagens en bussen moeten worden voorzien van een elektromotor.

Daimler denkt dat tegen 2025 circa 15% tot wel een kwart van de totale autoverkopen een elektrische variant betreft.

Zie ook: De Elektrische Mercedes eActros Vrachtwagen by Mercedes-Benz Trucks – De Elektrische Mercedes eSprinter Bestelbus by Mercedes-Benz Vans – De Elektrische e-Vito Bestelbus by Mercedes-Benz Vans – The Vision Van Research Vehicle by Mercedes-Benz – The Battery-Powered Zero Emissions Mercedes-Benz Vito – The Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet: Full Electric Ultimate Luxury of the Future – Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell Prototype Video

De Elektrische Opel Corsa EV, De Elektrische Opel Mokka X SUV en de Elektrische Opel Vivaro

Geschreven op 11-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

In de eerste helft van 2019 brengt Opel twee geëlektrificeerde modellen op de markt: de EV-versie van de nieuwe Corsa en een plug-in hybrid versie van de Grandland X SUV.

Verder komen er in 2020 een elektrische Opel Mokka X SUV en de Opel Vivaro met elektromotor.

“We zetten vol in op elektrificatie,” aldus Opel CEO Michael Lohscheller. Dit heeft CEO Michael Lohscheller onlangs laten weten in een persverklaring.

2019 wordt daarmee niet alleen het jaar waarin Opel zijn 120-jarig bestaan viert, het markeert ook de intensivering van het elektrificatieprogramma. 

De elektrische Corsa zal volgens Lohscheller voor een concurrerende prijs in de showroom staan. De auto maakt volgens de CEO ‘elektrische mobiliteit bereikbaar voor iedereen, een echte elektrische auto voor het volk’.

De Grandland X plug-in hybrid, die Opel in Eisenach gaat produceren, is voor automobilisten die in een SUV willen rijden en meer ruimte wensen. Het hybride aandrijfsysteem gaat volgens Opel 300 pk leveren gekoppeld aan e-All Wheel Drive technologie.

Tot slot wordt de Vivaro bestelbus in 2020 ook leverbaar in een elektrische versie, evenals de volgende generatie van de Mokka die ook in 2020 op de rol staat. “We zetten vol in op elektrificatie,” aldus Lohscheller.

Zie ook: De Hybride Opel Ampera en De Elektrische Opel Ampera-e by Opel – De Opel Vivaro E-Concept: Elektrische Bestelwagen met een Bereik van 400 km by Opel – The All Electric Opel GT X Experimental Concept SUV Car by Opel

Zes Elektrische Bussen Van Arriva Rondom Leeuwarden

Geschreven op 11-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Vervoer en OV Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Vervoerder Arriva wil – als het kan – alle bussen in heel Nederland in 2023 hebben vervangen door elektrische bussen.

Dat zei Arriva-directeur Anne Hettinga maandag in Leeuwarden bij de presentatie van zes nieuwe elektrische bussen. De bussen worden ingezet op zowel stad- als streeklijnen.

De doelstelling van Arriva is nog ambitieuzer dan die van Provinciale Staten van Fryslân. Die afspraak gaat uit van schoon openbaar vervoer in 2025. Arriva is daarmee akkoord. Maar als het aan Hettinga ligt, gebeurt dat nog eerder.

Gedeputeerde Johannes Kramer maakt wel een kanttekening bij de ambities van Provinciale Staten. Uit een rapport blijkt dat voor helemaal schoon openbaar busvervoer 10 miljoen euro per jaar extra nodig is.

Kramer is voor het vrijmaken van dat geld. Als dat geld er niet komt, krijgt de kwaliteit van het openbaar vervoer last van de milieuambities van de provincie. Er moeten dan bijvoorbeeld buslijnen worden geschrapt.

De elektrische bussen rijden op diverse lijnen zoals de scholierenlijnen van en naar NHL Stenden Hogeschool en Friese Poort, en naar onder andere Holwerd. Arriva rijdt op de Waddeneilanden, in Den Bosch, in Venlo en in Maastricht al met elektrische bussen. De mogelijkheden om de bussen ook op langere streeklijnen en HOV-lijnen in te zetten worden onderzocht. Anne Hettinga; “Elektrische bussen dragen bij aan CO2-neutraler reizen, een schonere lucht en daarnaast zijn elektrische bussen stiller.”

Volgens Hettinga zijn elektrische bussen een goed en duurzaam alternatief voor diesel- en gasbussen op stadslijnen en korte streeklijnen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze ook op langere trajecten worden ingezet. Maar daar is de techniek nog mee bezig.

Elektrische bussen dragen niet alleen bij aan CO2-neutraal reizen, ze zijn ook stiller. De hele vloot van Arriva in Nederland bestaat uit 1500 bussen.

Eind 2019 Bestaat Elke Coca-Cola PET-fles Voor 50% Uit Gerecycled PET

Geschreven op 11-12-2018 - Erik van Erne. Geplaatst in Iets anders Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Coca-Cola Nederland heeft aangekondigd dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50% gerecycled plastic.

Dat betekent dat er 50% minder nieuw plastic nodig is om een fles te maken. 

Hiermee loopt Coca-Cola vooruit op de doelstelling van 2025 en zijn ze de eerste grote frisdrankfabrikant in Nederland en West-Europa om dat op deze schaal en voor het gehele portfolio te realiseren.

Categorieën

  • Afval (592)
  • Agenda (3.038)
  • Barack Obama (116)
  • Biologisch (118)
  • Blog Action Day (59)
  • Bouwen-Klussen (766)
  • Communicatie (373)
  • Cradle to Cradle – Circulair (471)
  • Design (231)
  • Dieren (173)
  • Donald Trump (3)
  • Duurzaam (2.213)
  • Educatie (342)
  • EEN-Armoede (252)
  • Energie en Besparing (3.157)
  • Europa (29)
  • Evenementen (136)
  • Geluid (25)
  • Gezondheid (302)
  • Goed Doel (119)
  • Green Deal (23)
  • Greenwashing (114)
  • Hergebruik-Kringloop (309)
  • Iets anders (371)
  • Int. Samenwerking (190)
  • Investeren (133)
  • Kerst (152)
  • Klimaat (1.625)
  • Licht (371)
  • Lucht (32)
  • Mensenrechten (167)
  • Milieu (743)
  • MVO (108)
  • Natuur (706)
  • Nederland (21)
  • Olympische Spelen (67)
  • Oranje (157)
  • Oud & Nieuw (120)
  • Pasen (2)
  • Sinterklaas (26)
  • Sport (214)
  • Vakantie (77)
  • Valentijn (38)
  • Verkiezingen (62)
  • Vervoer en OV (1.166)
  • Vrijwilligerswerk (16)
  • Water (294)
  • Welzijnswerk (30)
  • Recente berichten

  • Circulair Inzamelconcept Voor Folie by Renewi, Rodepa Plastics En Sphere
  • The Human Element by James Balog
  • Huis & Energie: De Nationale Consumentenbeurs Voor Duurzame Energie by Good!
  • Subsidie Van 5000 Euro Voor Aanschaf Elektrische Bestelauto Voor Ondernemers In Rotterdam
  • ANWB Elektrisch Rijden Monitor 2018: Interesse Nederlanders In Elektrische Auto Blijft Gelijk
  • Duurzaam Paviljoen Industrieschap Medel Op Bedrijvenpark Medel Geopend
  • Daimler Investeert Miljarden In Elektrische Trucks En Bestelwagens
  • De Elektrische Opel Corsa EV, De Elektrische Opel Mokka X SUV en de Elektrische Opel Vivaro
  • Zes Elektrische Bussen Van Arriva Rondom Leeuwarden
  • Eind 2019 Bestaat Elke Coca-Cola PET-fles Voor 50% Uit Gerecycled PET
  • Nieuwe Circulaire Coalitie Met Vijf Landen
  • Renault Start Autodeelproject Met 200 Elektrische Zoe Deelauto’s In Amsterdam
  • FCEV Vision 2030: Hyundai Zet In Op Waterstof Brandstof Cel Technologie En Auto’s
  • Greenchoice Neemt Minderheidsbelang In Energie Transitie Groep
  • Alle Groene Stroom Van Belgische SeaMade Windparken Op Zee Naar Eneco
  • 181 Elektrische Bussen Voor Quzz In Groningen En Drenthe
  • Geen Elektrische Bussen Voor RET Maar Hybride En Diesel Bussen
  • Zonnepark Andijk Met 44.760 Zonnepanelen by Astronergy/Chint Solar
  • Subsidieregeling Stimulering Bouw En Onderhoud Sportaccommodaties by DUS-I
  • MARK Het Verticale Dorp: Drie Hoge Torens In Leidsche Rijn Centrum In Utrecht by KEES
  • Links

    Milieunet op..